نقشه اولویت ها و فوریتهای توسعه ایران چگونه خواهد بود؟


نقشه اولویت ها و فوریتهای توسعه ایران چگونه خواهد بود؟

مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری، گزارش پژوهشی «نقشه اولویت‌ها و فوریت‌های توسعه ایران»، با اهتمام گروه پژوهشی توسعه، تامین مالی و اقتصاد بین‌الملل این مرکز منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری، گزارش پژوهشی "نقشه اولویت ها و فوریتهای توسعه ایران" با اهتمام گروه پژوهشی توسعه، تامین مالی و اقتصاد بین الملل این مرکز منتشر شد.

در خلاصه مدیریتی این گزارش می خوانیم : این نقشه، اولویت‌های برنامه‌ریزی توسعه کشور را نشان می‌دهد و شامل مواردی مانند مقابله با فساد، ثبات سیاسی، رفع مشکلات مربوط به تأمین آب و فقر است. بر اساس این اولویت‌ها، حجم نقدینگی، مسائل محیط‌زیست، تأمین انرژی، نظام بودجه‌ریزی و درآمدهای دولت باید مدیریت شده و سیاست‌های خارجی در جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور تدوین گردند. همچنین، طراحی سیاست‌های آموزشی در جهت توسعه کشور نیز در این استراتژی باید مورد توجه قرار گیرد. درنهایت برنامه‌ریزی مردم‌محور، تعیین استراتژی‌های ملی توسعه و توجه به سند آمایش مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌ریزی در ایران از دیدگاه این پژوهش هستند.

این گزارش در 47 صفحه و با موضوعات متنوعی از جمله: محیط زیست، منابع طبیعی و کشاورزی – نظام اقتصادی و تشکیل سرمایه – فناوری، صنعت و شرایط – تجارت خارجی و ... منتشر شده است.

لازم به ذکر است این گزارش به همت و تلاش رضوان استاد علی دهقی و نظارت علمی غلامرضا گرایی نژاد تدوین شده است.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به تارنمای مرکزبه نشانی www.dfrc.ir متن کامل این گزارش پژوهشی را ملاحظه نمایند.

انتهای پیام/


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟