حمله نیروهای امنیتی ترکیه به شمال سوریه


حمله نیروهای امنیتی ترکیه به شمال سوریه

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که نیروهای امنیتی ترکیه 14 تروریست وابسته به گروه پ‌ک‌ک و یگان‌های مدافع خلق را در شمال سوریه از پای درآوردند.

حمله نیروهای امنیتی ترکیه به شمال سوریه

به گزارش راهبرد معاصر وزارت دفاع ترکیه روز یکشنبه از حمله به شمال سوریه با بهانه مقابله با تروریست‌های گروه «پ‌ک‌ک» و «یگان‌های مدافع خلق» خبر داد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که نیروهای امنیتی ترکیه ۱۴ تروریست وابسته به گروه پ‌ک‌ک و یگان‌های مدافع خلق» را در شمال سوریه از پای درآوردند. وزارت دفاع ترکیه در توییتی اعلام کرد که تروریست‌ها در مناطق انجام دو عملیات ترکیه در سوریه در مقابله با نیروهای ترکیه مبادرت به تیراندازی کردند، اما در نهایت تسلیم نیروهای امنیتی شدند.

ترکیه مدعی است که گروه تروریستی پ‌ک‌ک اغلب از پایگاه‌هایی در شمال عراق و سوریه و مجاور سوی مرزهای جنوب ترکیه برای مخفی شدن و طراحی حملات تروریستی استفاده می‌کند. توپخانه ارتش ترکیه چندی قبل نیز مواضع شبه نظامیان کُرد سوریه در چند منطقه در شمال استان حلب را گلوله‌باران کرد.

از سال ۲۰۱۶، ترکیه سه عملیات ضد تروریستی را در سراسر مرز خود در شمال سوریه برای جلوگیری از تشکیل به اصطلاح مسیر تردد تروریست‌ها انجام داده است. دولت سوریه بارها اعلام کرده است که حضور آمریکا و ترکیه در خاک این کشور اشغالگری است و آنها باید خاک این کشور را ترک کنند. بیشترین منابع نفتی سوریه در شرق سوریه قرار دارد که آمریکا با کمک تروریست‌ها در حال قاچاق آن است.

یک نماینده حزب حاکم دمکرات کردستان (PDK) چندی قبل گفت که ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه (FSA) با ورود به روستاهای خالی از سکنه در شمال عراق چوب درختان مناطق را بریده و به شرکت‌های چوب فروشی در ترکیه می‌دهند. این قانونگذار کردستان عراق گفت که در روستاهای تخلیه شده، نیروهای ترکیه شروع به ایجاد ایست، بازرسی و استقرار وسایل نقلیه زرهی مبادرت کرده‌اند.

در رویداد مرتبط دیگر «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه گفته است که با مقامات ارشد عراقی و کرد عراقی در مورد مبارزه مداوم ترکیه با تروریست‌های پ‌ک‌ک که از اواخر دهه ۸۰ میلادی از خاک عراق استفاده می‌کنند، دیدار کرده است.

به نوشته روزنامه «حریت» آکار گفت، ما ۴۰ سال است که علیه پ‌ک‌ک می‌جنگیم. اکنون باید هر چه زودتر از شر این موضوع خلاص شویم./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان