روش‌های جلوگیری از ریزش مو توسط متخصص پوست


روش‌های جلوگیری از ریزش مو توسط متخصص پوست

جلوگیری از ریزش مو از طریق روش ‌های مختلفی امکان پذیر است که با کمک گرفتن از متخصص پوست انتخاب درمان ریزش مو مطابق با نوع ریزش و علل و عوامل آن نتایج بهتری را به دنبال دارد. پس در ابتدای برخورد با ریزش مو از دکتر پوست و مو با تجربه کمک بگیرید. علائم […] نوشته روش‌های جلوگیری از ریزش مو توسط متخصص پوست...

جلوگیری از ریزش مو از طریق روش ‌های مختلفی امکان پذیر است که با کمک گرفتن از متخصص پوست انتخاب درمان ریزش مو مطابق با نوع ریزش و علل و عوامل آن نتایج بهتری را به دنبال دارد. پس در ابتدای برخورد با ریزش مو از دکتر پوست و مو با تجربه کمک بگیرید.

علائم ریزش مو

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که اغلب افراد با آن روبرو هستند؛ اما همه ما در طول شبانه روز به طور متوسط بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار موی سر را از دست می ‌دهیم که این موها جایگزین می شود و ریزش آنها ثابت نیست و برای حفظ تعادل بین رشد موها به وجود می آیند.

زمانی که ریزش موها زیاد شده و تراکم موهای سر تا حد قابل توجهی کم شود، لازم است که برای جلوگیری از ریزش مو اقدامات درمانی صورت بگیرد.

از شایع ترین علائمی که می تواند نشان دهنده ریزش مو باشد، می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

کنده شدن موهای سر به سادگی در هنگام کشیده شدن جدا شدن حجم زیادی از مو در هنگام شانه کردن یا بستن موها ریختن تعداد زیادی از موها بر روی بالش در هنگام خواب شبانه

در هنگام مشاهده چنین شرایطی لازم است که حتماً از دکتر پوست و مو برای درمان ریزش کمک بگیرید؛ زیرا اغلب ریزش ‌ها نشانه یک بیماری پس زمینه ای است.

علت ریزش مو

در اغلب مواقع ریزش مو مشکل بزرگی نبوده و قابلیت درمان دارد؛ در ابتدا نیاز است که علت ریزش پیدا شده و با برطرف کردن علت، جلوی ریزش گرفته می شود.

دلایل ریزش مو در زنان و مردان تفاوت زیادی دارند که لازم است در هر فرد به صورت تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد و با مشخص شدن علت و رفع آن کمک زیادی به درمان ریزش مو می کنند.

از مهمترین علت های اصلی در ریزش مو عبارتند از:

مشکلات هورمونی

معمولاً بانوان به دلیل بارداری، قاعدگی و استفاده از داروهای مختلف بیشتر در معرض تغییرات هورمونی قرار می گیرند و ریزش ناشی از مشکلات هورمونی در بانوان شایع‌ تر است. به عنوان مثال در دوره بارداری و پس از زایمان بانوان دچار ریزش موی ناگهانی می شوند که پس از طی دوره این مشکل رفع می گردد.

استرس

ریزش مو در اثر استرس در خانم ها و آقایان رخ می دهد و در هر سنی با هر شرایطی در صورتی که تحت فشار شدید استرسی قرار بگیرند، به وجود می آید. استرس ها هورمون های مختلفی در بدن ترشح می کنند که این به هم ریختن هورمون ها موجب نازک شدن تارهای مو و ریزش مو می گردد.

رژیم های غذایی خودسرانه

اغلب افراد برای لاغر شدن یا چاق شدن رژیم های خاصی به کار می برند که برخی مواد غذایی مهم از برنامه غذایی آنها حذف می شود. در چنین شرایطی ممکن است مشکلات زیادی از جمله ریزش مو پیدا کنند.

سیگار و قلیان

سیگار و قلیان در حال حاضر جزء تفریحات ناسالمی است که تعداد زیادی از افراد درگیر این موضوع شده اند، از کمترین عوارض این تفریحات ناسالم ریزش موی سر می باشد.

ریزش موی ارثی

ریزش موی ارثی جزء مشکلاتی است که بدون راه حل بوده و در صورت وجود این ژن در خانواده هر کدام از فرزندان می توانند آن را داشته باشند.

برخی بیماری ها و داروهای مختلف

متاسفانه به دلیل وجود برخی از بیماری های سخت مانند سرطان ها، فشار خون و مواردی از این قبیل لازم است که از داروهای خاصی استفاده شود. این داروها اولین اثر منفی را بر روی مو گذاشته و موجب ریزش بیش از حد موها می گردد که این نوع از ریزش اجتناب ناپذیر است.

روش‌های جلوگیری از ریزش مو توسط متخصص پوست

بیماری های سیستمیک

اغلب ریزش مو در جوانی به دلیل وجود بیماری ‌های سیستمیک مانند تیروئید، کم خونی، مشکلات سیستم گوارش، قارچ های پوستی و مواردی از این قبیل است، در صورت کشف این مشکلات و برطرف کردن آنها ریزش مو نیز قطع می شود.

علت ریزش مو در مردان ممکن است بیماری و عفونت، مشکلات ژنتیکی و ارثی، مصرف برخی از داروها، سن و سایر عوامل باشد. گاهی می‌توان جلوی برخی از این علت‌های ریزش مو در مردان را گرفت. اما مثلا وقتی مسئله ژنتیکی باشد، راه‌های درمان پیچیده‌تر می‌شود. برای اینکه بتوانید موهای سالمی داشته باشید ابتدا باید یک روتین مراقبت از موی خوب و درست داشته باشد. در مرحله بعد باید عوامل آسیب‌زا مانند استفاده زیاد از سشوار و برخی محصولات نامناسب یا حتی برخی مدل‌های مو را از میان بردارید و مهمتر از همه اینکه به‌محض اینکه احساس کردید موهایتان زیاد می‌ریزد به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید و برای درمان ریزش مو اقدام کنید.

روش های درمان ریزش مو

جلوگیری از ریزش مو تأثیر زیادی در روحیه افراد دارد، به همین سبب پزشکان نیز راهکارهای مختلفی را در جلوگیری از ریزش مو ارائه می دهند.

انجام برخی از کارها می تواند بدون مداخلات سخت پزشکی تاثیر زیادی در درمان ریزش مو داشته باشد.

مهمترین روش های درمان ریزش مو:

رژیم غذایی

مصرف کردن مواد غذایی سالم و کامل و به کار بردن مکمل های غذایی مختلف مانند مواد معدنی، پروتئین ها و ویتامین ها تأثیر زیادی در کاهش ریزش مو دارد.

کاهش استرس

کاهش استرس و اضطراب در زندگی تأثیر زیادی در جلوگیری از ریزش مو دارد و می توانید برای این منظور از خانواده، دوستان و مشاوران استفاده کنید.

برخورد لطیف تر با موها

گاهی اوقات علاوه بر مراقبت های غذایی لازم است که از لحاظ رفتار با موها نیز مراقبت صورت بگیرد. به هیچ عنوان موها را تحت کشش، آسیب های حرارتی و مواد شیمیایی قرار ندهید.

استفاده از درمان های گیاهی

استفاده کردن از مواد مختلف مانند دارچین، شیرین بیان، روغن نارگیل، مصرف ماهی در برنامه غذایی و استفاده از ژل آلوورا و موارد مختلف دیگر نیز موجب می ‌شود تا فولیکول های مو تقویت شده و ریزش تا حد زیادی کاهش یابد.

نقش متخصص پوست و مو در درمان ریزش مو

نقش متخصصین پوست و مو در درمان ریزش مو بسیار زیاد است که با صرف کمی وقت و حوصله و یافتن یک پزشک خوب، می تواند تا حد زیادی مشکلات ریزش مو را حل کرد.

ریزش مو علل مختلفی دارد که دکتر پوست و مو با بررسی مواردی مانند ژنتیک، تغذیه، تغییر در الگو و عادت های زندگی می تواند به درمان بسیاری از بیماری‌ ها کمک کند که درمان این بیماری ها تا حد زیادی می تواند جلوی ریزش مو را بگیرد.

دکتر پوست با توجه به نوع ریزش مو روش های درمانی مختلف دارویی مانند داروهای ماینوکسیدیل، فیناستراید و یا قرص های مکمل را پیشنهاد می دهد. در بسیاری از موارد نیز روش های دیگر مانند مزوتراپی، کاشت مو و یا لیزر درمانی را پیشنهاد می دهد.

پزشکان پس از تشخیص اقدام به برخی از روش های درمانی و دارویی می نمایند که در ابتدا با تزریق نانوفت و مزوتراپی که دو روش موثر و مفید در درمان ریزش مو هستند، سعی دارند که ریزش را کنترل کنند.

در صورتی که تمامی روش های دارویی تأثیر نگذارد، با توجه به شرایط هر فرد گزینه کاشت مو را نیز در نظر می گیرند.

روش‌های جلوگیری از ریزش مو توسط متخصص پوست

چه زمانی برای درمان ریزش مو به دکتر پوست مراجعه کنیم؟ز

ریزش مو به طور طبیعی در همه افراد وجود دارد؛ اما هر زمان که ریزش مو از حالت طبیعی خارج شده و بر روی ظاهر فرد تأثیر بگذارد لازم است که برای درمان و جلوگیری از افزایش آن به دکتر پوست مراجعه کنید.

گاهی اوقات ریزش مو به صورت ناگهانی به وجود می آید که در چنین شرایطی حتماً باید به دکتر پوست و مو برای درمان ریزش مو مراجعه کرده و با علت ‌یابی جلوی آن را بگیرند. زیرا گاهی اوقات بیماری های خاصی در پشت پرده ریزش موهای ناگهانی وجود دارند که متخصص پوست و مو می تواند آنها را تشخیص دهد.

منطقی ترین کار در زمان ریزش مو، مشاوره با متخصص پوست و مو است که کمک می کند تا با بررسی تاریخچه پزشکی بیمار معاینه سر و انجام برخی از آزمایش های خونی و بررسی وضعیت هورمون ها بیماری های داخلی نیز تشخیص داده شده و با رفع این بیماری ها یا تحت کنترل قرار دادن آنها، تأثیر زیادی در کاهش ریزش مو دارند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنج عضو استان قم به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی "قاف" راه یافتند