ناتاشا بَسِت در کنار ثروتمندترین مرد جهان !


ناتاشا بَسِت در کنار ثروتمندترین مرد جهان !

دوست دختر جدید ایلان ماسک یک بازیگر استرالیایی زیبا است.

به نوشته نشریه دیلی میل «ایلان ماسک» کار آفرین و مدیر عامل ۵۰ ساله تسلا و اسپیس اکس، که ۵ ماه قبل از دوست دخترش «گرایمز» جدا شد، اکنون با «ناتاشا باست» وارد رابطه شده است. «ناتاشا باست» بازیگر ۲۷ ساله و اهل استرالیا است. در روزهای گذشته تصاویر این زوج در حال پیاده شدن از جت خصوصی ۵۰ میلیون پوندی ایلان ماسک، منتشر شده بود.

ناتاشا بَسِت در کنار ثروتمندترین مرد جهان !

ایلان ریو ماسک FRS (انگلیسی: Elon Reeve Musk؛ زادهٔ ۲۸ ژوئن ۱۹۷۱) یک کارآفرین و شخص نامی در زمینهٔ تجارت است. او بنیان‌گذار، مدیرعامل و مهندس ارشد اسپیس‌اکس؛ سرمایه‌گذار، مدیرعامل و طراح محصولات تسلا، آی‌ان‌سی.؛ بنیان‌گذار د بورینگ کمپانی؛ و یکی از بنیان‌گذاران مشترک نیورالینک و اوپن‌ای‌آی است. ماسک با دارایی خالص حدود ۲۷۰ میلیارد دلار تا دسامبر ۲۰۲۱، ثروتمندترین شخص جهان بوده‌است.

ناتاشا بَسِت در کنار ثروتمندترین مرد جهان !

ایلان ریو ماسک در ۲۸ ژوئن سال ۱۹۷۱ در پرتوریا، آفریقای جنوبی به دنیا آمد. او فرزند ارشد یک خانوادهٔ ۵ نفره بود. پدر او، اِرول ماسک متولد آفریقای جنوبی و بزرگ شدهٔ انگلیس، مهندس و مادر کانادایی انگلیسی او به نام مِی ماسک متخصص رژیم غذایی و مدل بود. او یک برادر کوچکتر به نام کیمبال ماسک (متولد ۱۹۷۲) و یک خواهر کوچکتر به نام توسکا ماسک (متولد ۱۹۷۴) دارد. ایلان ماسک دوران کودکی خود را در آفریقای جنوبی سپری کرد. ماسک ۱۰ ساله بود که پدر و مادر او از یکدیگر جدا شدند و ایلان اغلب اوقات را با پدرش در آفریقای جنوبی زندگی می‌کرد.

در سن ۱۰ سالگی اولین رایانه شخصی خود، کمودور وی‌آی‌سی-۲۰ را خرید. ایلان به برنامه‌نویسی علاقه‌مند شد و به تنهایی شروع به یادگیری برنامه‌نویسی کرد.

در سن ۱۲ سالگی با فروش بازی ویدئویی Blastar که شخصاً آن را طراحی کرده بود، ۵۰۰ دلار به دست آورد بعد از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان ماسک تصمیم گرفت که بدون حمایت خانواده به ایالات متحده مهاجرت کرده و خانه را ترک کند.

ناتاشا بَسِت در کنار ثروتمندترین مرد جهان !

ایلان ماسک در سال ۱۹۸۹ از طریق بستگان مادرش به کانادا نقل مکان کرد. بعد از اینکه حق شهروندی کانادا را به دست آورد به مونترآل رفت. در ابتدا به هر شغل کم درآمدی راضی بود و کار می‌کرد و تقریباً یک سالی بود که با فقر دست و پنجه نرم می‌کرد. در سن ۱۹ سالگی در دانشگاه کوئینز در کینگستون، انتاریو پذیرفته شد. در سال ۲۰۰۰ با همسر آینده خود به نام جاستین ماسک که نویسنده‌ای با استعداد بود، آشنا شد؛ نتیجهٔ ازدواج ایلان با این شخص، ۵ پسر (دوقلو و سه قلو) به نام‌های دامیان (Damian)، گریفین (Griffin)، خاویر (Xavier)، ساکسون (Saxon) و کای (Kai) بود؛ در واقع ایلان ۶ پسر داشت، ولی یکی از آن‌ها در دوران کودکی به دلیل بیماری از دنیا رفت. با این وجود رابطهٔ ایلان با جاستین، بعد از ۸ سال (سال ۲۰۰۸) به هم خورد و در سال ۲۰۱۰ برای دومین بار و این‌بار با بازیگر بریتانیایی به نام تلولاه ریلی ازدواج کرد؛ اما این‌بار هم بعد از ۴ سال زندگی با او، در سال ۲۰۱۴ از همسر خود جدا شد.

ایلان ماسک به مدت دو سال در انتاریو مشغول تحصیل بود و پس از آن، در نهایت در سال ۱۹۹۲ رؤیای خود را به واقعیت تبدیل و به ایالات متحده نقل مکان کرد؛ در واقع پس از دریافت بورس تحصیلی از دانشگاه پنسیلوانیا توانست زندگی خود را در ایالات متحده آغاز کند. او مدرک کارشناسی را در رشتهٔ فیزیک به دست آورد اما سال بعد تصمیم گرفت که در مدرسهٔ وارتون دانشگاه پنسیلوانیا مدرک کارشناسی در رشتهٔ علوم اقتصادی را نیز به دست آورد.

ناتاشا بَسِت در کنار ثروتمندترین مرد جهان !

گرایمز (انگلیسی: Grimes؛ زادهٔ ۱۷ مارس ۱۹۸۸) موسیقی‌دان خواننده آهنگ نویس اهل کانادا است و شریک زندگی ایلان ماسک (۲۰۱۸_۲۰۲۱) بوده است.

ناتاشا بَسِت در کنار ثروتمندترین مرد جهان !


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...