چگونه در بحران کرونا ورزش کنیم؟


چگونه در بحران کرونا ورزش کنیم؟

در بحران شیوع ویروس کرونا می‌توان با انجام دو گروه فعالیت‌های هوازی و فعالیت‌های قدرتی، ورزش کرد و میزان فعالیت بدنی خود را در سطح مطلوب نگه داشت.

به گزارش ایسنا، برای پیشگیری از انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر توصیه شده که افراد از تجمع عمومی پرهیز کنند و حداقل فاصله یک تا ۲ متر را در اجتماع حفظ کنند و لزوم پرهیز از تجمع عمومی به همراه توصیه‌های بهداشتی مربوط به مراقبت شخصی (شستن دست‌ها و لمس نکردن صورت)، باعث شده که افراد جامعه از ورزش در باشگاه، جایی که روزانه صدها نفر در محیط نزدیک به هم تردد می‌کنند و با وسایل ورزشی مشترک در تماس هستند، منع شوند.

همه گیری ویروس کرونا ممکن است حفظ شیوه زندگی فعال را مشکل کند و ویروس کرونا به دنبال عطسه یا سرفه فرد مبتلا در هوا منتشر شده و روی سطوح پخش می‌شود و سپس از طریق دهان، بینی یا چشم وارد بدن فرد جدیدی شده و او را مبتلا می‌کند.

افرادی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود، خطر خیلی زیادی برای ایجاد عوارض شدید ناشی از این بیماری دارند که شامل سالمندان (با سن ۶۰ سال و بالاتر)، افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن مثل دیابت، بیماری قلبی و بیماری ریوی، افراد مبتلا به ضعف سیستم ایمنی مثل افراد مبتلا به ایدز یا افرادی که به علت سرطان، تحت شیمی درمانی هستند.

فعالیت‌های هوازی

چگونه در بحران کرونا ورزش کنیم؟

فعالیت‌های قدرتی

چگونه در بحران کرونا ورزش کنیم؟

بر اساس این مطلب که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، برای اینکه بدانیم در دوران بحران کرونا چگونه فعال بمانیم، ورزش کنیم و فعالیت بدنی خود را در سطح مطلوب نگه داریم، روی اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری