هشدار سازمان جهانی بهداشت به میزان مرگ و میر اومیکرون


هشدار سازمان جهانی بهداشت به میزان مرگ و میر اومیکرون

در پی شیوع گسترده سویه جدید و جهش یافته اومیکرون در سراسر جهان، سازمان بهداشت جهان توصیه های جدیدی مبنی بر واکسن زدن، حفظ فاصله ایمن و اجتناب از شلوغی، پوشیدن ماسک های مناسب و تهویه فضاهای داخلی با هدف پیشگیری از این بیماری منتشر کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سیناپرس، سازمان بهداشت جهانی در گزارش جدید خود با اشاره به این که عفونت های ناشی از اومیکرون می تواند خفیف یا جدی بوده و حتی منجر به مرگ شود، مواردی را فهرست کرده است که هر فرد می تواند برای محافظت از خود انجام دهد. این موضوع در حالی است که بیش از ۷۵ هزار مورد مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ طی یک هفته گذشته در سراسر جهان گزارش شده است.

شش موردی که آژانس بهداشت سازمان ملل به آن اشاره کرده است عبارتند از: واکسن زدن، رعایت فاصله ایمن و پرهیز از شلوغی، استفاده از ماسک های مناسب، تهویه کامل فضاهای داخلی، تمیز کردن مرتب دست ها و پوشاندن صورت هنگام سرفه یا عطسه.

سازمان بهداشت جهانی در این بیانیه تاکید کرد که سویه اومیکرون یک نوع خفیف کرونا نیست و این تفکر می تواند تبعات بسیار ناگواری در پی داشته باشد. بر این اساس اعلام شد اگر چه شدت بیماری ناشی از سویه اومیکرون کمتر از دلتا است، اما هنوز شاهد تعداد قابل توجهی از بستری شدن افراد در بیمارستان ها به دلیل این ویروس هستیم.

همانطور که قبلاً ذکر شد میزان میرگ و میر ناشی از اومیکرون نیز در حد هشدار دهنده ای است. در بیانیه سازمان بهداشت جهانی تاکید شده است که اومیکرون به سادگی سرماخوردگی و یا حتی آنفولانزا نیستو ما باید در حال حاضر واقعا مراقب خود و اطرافیانمان باشیم.

آژانس بهداشت سازمان ملل متحد در گزارش هفتگی خود درباره همه ‌گیری اعلام کرد که طی هفته گذشته بیش از ۱۶ میلیون عفونت جدید کووید-۱۹ و حدود ۷۵ هزار مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری در سراسر جهان گزارش شده است.

در این میان مناطق غرب اقیانوس آرام تنها منطقه ای بود که افزایش موارد جدید هفتگی را گزارش کرده و شاهد افزایشی حدود ۱۹ درصدی بود، آسیای جنوب شرقی کاهشی حدود ۳۷ درصدی را گزارش کرد که بزرگترین کاهش در سطح جهانی محسوب می شود.تعداد مرگ و میرها در خاورمیانه ۳۸ درصد و در غرب اقیانوس آرام حدود یک سوم افزایش یافته است.
با این حال، متخصصین سازمان بهداشت جهانی اشاره کردند که کاهش تعداد موارد ممکن است به دلیل کاهش نرخ آزمایش در سراسر جهان باشد.

منبع: سیناپرس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا