نباید با سیاه نمایی و بزرگ نمایی خدمات ارزشمند نظام را کوچک جلوه داد


نباید با سیاه نمایی و بزرگ نمایی خدمات ارزشمند نظام را کوچک جلوه داد

آیت الله حسینی برخی از مشکلات اقتصادی در جامعه را یادآور شد و گفت: همه مسئولان به مشکلات واقف هستند، اما نباید با سیاه نمایی و بزرگ نمایی خدمات ارزشمند نظام را کوچک جلوه داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۲۹ بهمن ماه) در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، به آیاتی از سوره یونس اشاره کرد و گفت: خداوند به صورت مکرر دستور به انجام واجبات و ترک محرمات دارد که همه در راستای سلامت بشریت در دنیا و آخرت است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج اظهار کرد: اگر انسان به فکر سلامتی باشد باید واجباتی مثل نماز را انجام دهد، زیرا نماز علاوه بر این که انسان را از کار زشت باز می دارد، به سلامتی روح و روان او هم کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه روزه و غسل کردن برای سلامتی انسان بسیار مهم است، اظهار کرد: مسواک زدن دهان و دندان سلامتی به همراه دارد، بعضی ها متاسفانه ظرفیت ندارند و این دستورات را به کار نمی‌گیرند.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر هم عده‌ای تقاضای معجزه از آن حضرت کردند، آنها برای آن که پیامبر نتواند خواسته شان را برآورده کند، شق القمر را پیشنهاد دادند که پیامبر با اشاره خودش این کار را انجام داد، اما آنها معجزه پیامبر را سحر و جادو تعبیر کردند، زیرا مهر باطل بر قلب آنها زده شده است.

خطیب جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، با اشاره به سایر دستورات خداوند از جمله حجاب، یادآور شد: افرادی مانند رضاخان با دین خدا مبارزه کردند که البته آثار گناه بر چهره این افراد تا ابد ماندگار خواهد بود.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته به فرمایشاتی از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبری معظم انقلاب در سخنان خود با مردم تبریز به موضوعات بسیار مهمی از جمله این که «با زندگی اشرافی نمی‌توان در مقابل استکبار ایستادگی کرد اشاره کرد» که امروز جبهه و محور مقاومت را مستضعفان عالم تشکیل می دهند و در مقابل مستکبران قرار گرفته اند.

آیت الله حسینی با شاره به اینکه جمهوری اسلامی حامی مستضعفان عالم در همه نقاط است، یادآور شد: هر جایی از دنیا محروم و مستضعف فریاد می زند، فریادرس او انقلاب اسلامی است و ما نمی‌توانیم دست از این کار خود بکشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به فراز دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: «با اشرافی‌گری نمی‌توان مسئولیت در جمهوری اسلامی قبول کرد»، زیرا انقلاب کردیم تا در برابر استکبار بایستیم و حامی محرومان و مستضعفان باشیم.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: اشرافی گری، غرب زدگی و تسلیم خواسته‌های نامشروع و ظالمانه آمریکا شدن با آرمان‌های انقلاب و انقلابی گری منافات دارد.

خطیب جمعه یاسوج با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم تبریز، اظهار کرد: روشنگری و شفاف سازی سپاه در باره فایل صوتی منتسب به فرماندهان این نهاد ناشی از پاکی و صداقت سپاه است.

وی در ادامه گفت: فرزند آوری موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد، اگر جامعه اسلامی پیر شود در آینده دچار ضرر و خسران خواهیم شد.

آیت الله حسینی افزود: رهبری معظم انقلاب فرمودند «مشکلات نباید سبب نادیده گرفتن پیشرفت‌های عظیم شود، هر چند مشکلات زیاد است، ولی باید خدمات را هم دید بعضی ها فقط مشکل را می بینند».

امام جمعه یاسوج از حضور حماسی مردم استان در راهپیمایی خودرویی باشکوه ۲۲ بهمن تقدیر کرد و گفت: روز باشکوه و تحسین برانگیزی برای ملت ایران و مردم استان رقم خورد، مردم قدردانی و حمایت خود را از انقلاب اسلامی اعلام کردند و توطئه دشمنان باز هم ناکام ماند و خداوند عنایت ویژه ای به ملت ایران کرده و با عزت و سرافرازی در میدان حضور پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: این ملت در دوره پهلوی ذلیل شده بود، اما اکنون به عنوان یک ملت قدرتمند در جهان حضور دارد.

امام جمعه یاسوج با اشاره به سفر زیارتی اخیر خود به عتبات و عالیات در کشور عراق، عنوان کرد: وظیفه ما ایرانیان در باره شیعیان عراق سنگین است، چون آنان هستند که از حرم اهل بیت و ائمه اطهار (ع) محافظت می‌کنند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه استان ما افتخار دارد که باب المهدی مهدی از درب های حرمین مطهر عسکریین را خواهد ساخت، گفت: توفیق نصیب مردم استان شده که این کار بزرگ را انجام دهند و از همه می‌خواهیم که پای کار بیایند و این درب باشکوه را بسازند تا استان ما نیز به مانند سایر استانها در ساخت عتبات عالیات سهم داشته باشد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!