بیش از یک میلیون و 200 هزار نهال صنوبر در استان همدان غرس می‌شود


بیش از یک میلیون و 200 هزار نهال صنوبر در استان همدان غرس می‌شود

همدان- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: یک میلیون و 200 هزار اصله قلمه و نهال صنوبر با 10 هزار اصله نهال جنگلی همزمان با هفته منابع طبیعی در مناطق مختلف استان غرس می شود.

اسفندیار خزایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توزیع و غرس این تعداد نهال همزمان با هفته منابع طبیعی( ۱۵ تا ۲۱ اسفند) در سطح شهرستان های تابعه استان همدان انجام می‌شود.

وی افزود: در این هفته با مشارکت ارگان‌‎ها، بسیج سازندگی، همیاران طبیعت، جمعیت هلال احمر، مردم و مسئولان برنامه های متنوعی برای ترویج سنت حسنه درختکاری در سطح استان همدان اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: سال گذشته با جود شرایط ناشی از همه گیری کرونا، برنامه های بسیار خوبی همزمان با هفته منابع طبیعی در این استان برگزار شد.

به گفته خزایی، منابع طبیعی ثروت عمومی و متعلق به همگان است و همه ساله از ۱۵ تا ۲۱ اسفند برنامه هایی به منظور فرهنگ‌سازی، حفظ و صیانت از منابع طبیعی در نقاط مختلف کشور از جمله استان همدان برگزار می شود.

وی عمومی کردن فرهنگ منابع طبیعی را از مهم‌ترین اهداف بزرگداشت هفته منابع طبیعی دانست و گفت: کاشت نهال برای توسعه جنگل ها از جمله برنامه های اصلی در هفته منابع طبیعی است چراکه حفظ عرصه های طبیعی نقش موثری در کاهش بلایای طبیعی و خشکسالی دارد.

نزدیک به نیمی از مجموع مساحت استان همدان را عرصه‌های منابع ملی شامل جنگل‌ها، مراتع، اراضی جنگلی و ذخیره گاه جنگلی تشکیل می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...