چه زمانی باید تست کرونا بدهیم؟


چه زمانی باید  تست کرونا  بدهیم؟

مدیر آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توصیه کرد: افراد برای نتیجه گیری بهتر 24 تا 48 ساعت بعد از شروع علائم بیماری، تست کرونا بدهند.

دکتر نایب علی رضوانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش احتمال منفی شدن جواب تست کرونا در روزهای ابتلا گفت: در روزهای اول ابتلا هنوز تعداد ویروس در بدن به حدی نیست که به راحتی قابل تشخیص باشد، بنابراین در روزهای اول ابتلا احتمال منفی شدن جواب تست کرونا بالاست.

وی افزود: بسیاری افراد بلافاصله بعد از برخورد با فرد مبتلا به آزمایشگاه رفته و تست کرونا می دهند و این درحالی است که در این شرایط غالبا جواب تست آنها منفی خواهد شد.

رضوانی گفت: برای نتیجه گیری بهتر، افراد باید 24 تا 48 ساعت بعد از شروع علائم نسبت به انجام تست کرونا اقدام کنند.

وی افزود: همچنین اگر فردی با بیمار مبتلا به کرونا برخورد داشته و از ابتلای خود اطمینان دارد، اما هیچگونه علائمی ندارد، این فرد نیز می تواند ظرف دو تا سه روز بعد از این برخورد به آزمایشگاه مراجعه کرده و تست دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر بسیاری افراد را داریم که علائمی نداشته، اما نتیجه تست آنها مثبت می شود، در همین راستا توصیه می شود افرادی که با بیمار مبتلا به کرونا برخورد داشته اند و اطمینان دارند که مبتلا شده اند، تا دادن تست و مشخص شدن جواب آن خود را در قرنطینه نگه دارند.

وی افزود: همچنین توصیه می شود افرادی که علائم مشابه سرماخوردگی دارند تا زمانی که تست داده و جواب تست آنها مشخص می شود، در قرنطینه بمانند.

مدیر آزمایشگاه مرجع کرمانشاه در پایان با اشاره به شیوع بالای سویه امیکرون در سطح استان و قدرت سرایت بالای این ویروس، از همه افراد خواست به طور جد رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته و حتما از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر