پیش بینی قیمت دلار، طلا و سکه


پیش بینی قیمت دلار، طلا و سکه

مذاکرات وین تاثیرات محسوسی بر نرخ دلار گذاشته و به دنبال آن قیمت طلا و سکه نیز نزولی شده است. این روند تا کی ادامه دارد؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه را در ادامه بخوانید.

پیش بینی قیمت دلار، طلا و سکه

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت دلار با آغاز روز گذشته در کانال ۲۶ و ۲۵ هزار تومان در نوسان بود اما بازار در نهایت با حدود قیمتی ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان به کار خود پایان دارد. قیمت طلا و سکه به دنبال آن روندی کاهشی داشت. طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تهران تا ساعت ۱۹، روز گذشته قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. در بازار دیروز قیمت طلا نیز، یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۷۱۸ تومان اعلام شد. پیش بینی قیمت دلار، طلا و سکه را در ادامه بخوانید.

دلار کمتر از ۲۵ هزار تومان به صلاح اقتصاد نیست
علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی به تجارت‌نیوز گفت: قیمت دلار ممکن است تا ۲۲ هزار تومان نیز پایین بیاید، اما این احتمال ضعیف است و دوباره به نرخ ۲۵ هزار تومان برمی‌گردد.

او افزود: من به‌طورکلی دلار زیر ۲۵ هزار تومان را به صلاح اقتصاد نمی‌دانم. ولی ممکن است به‌دلیل تزریق هیجانات و به‌طور موقت افت قیمت را تجربه کند. درنهایت دلار بالای ۲۵ هزار تومان تثبیت می‌شود.

احتمال کاهش قیمت طلا و سکه وجود دارد
وحید مسعودی، دیگر کارشناس بازارهای مالی نیز به تجارت‌نیوز گفت: باتوجه به کاهش احتمالی قیمت دلار و درصورتی که قیمت جهانی طلا نیز با افت روبه‌رو شود، احتمال کاهش قیمت طلا و قیمت سکه وجود دارد.

او افزود: درصورت انتشار اخبار مثبت از برجام، قیمت دلار تا ۲۳ هزار تومان کاهش می‌یابد، اما فکر نمی‌کنم هیچوقت تا زیر ۲۰ هزار تومان برسد.


توافق شفاهی انجام شده است
همچنین میلاد صادقی، کارشناس اقتصادی به تجارت‌نیوز گفت: توافق، انتظارات تورمی را در سطح عوامل اقتصادی به شدت کاهش می‌دهد. شرایط به شکلی است که عوامل اقتصادی، توافق را باور کرده‌اند. به نظر می‌رسد که توافق در ماه گذشته به صورت شفاهی اتفاق افتاده است.

او افزود: کاهش انتظارات، منجر به برگشت قیمت بازار به محدوده تعادلی می‌شود. در صورت ادامه و ایجاد پنیک، انتظار می‌رود که رفتار رمه‌ها به کاهش بیشتر قیمت ارز و ورود به کانال ۲۵ هزار تومانی شدت ببخشد.

صادقی ادامه داد: اکنون قیمت تعادلی دلار حدودا ۲۷ هزارتومان و ارزش اقتصادی دلار نیز حدود ۲۸ هزار تومان است. کاهش انتظارات تورمی عوامل و افزایش امید اقتصادی، عامل ورود دلار به کانال ۲۵ هزار تومانی است.

این کارشناس بازازهای مالی گفت: در کوتاه مدت و با شدت رفتار رمه‌ها و فعالان، انتظار کاهش قیمت بیشتر به صورت ناپایدار و گذرا وجود دارد. همانطور که در گذشته نیز بارها تکرار شد، دلار بالای ۲۸ هزار تومان نیز ناپایدار است.

به گفته او، دلار زیر ۲۴ هزار تومان نیز ناپایدار است و فرصتی اربیتراژ ونه برای بازیگران حرفه‌ای نهادی ایجاد می‌کند./تجارت نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس