مجوز سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های پالایشگاه آبادان صادر شد


مجوز سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های پالایشگاه آبادان صادر شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه دادند بخشی از درآمد حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی پالایشگاه آبادان را صرف بازپرداخت تعهدهای طرح توسعه و تثبیت این پالایشگاه کند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، دوم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بند (هـ) تبصره یک، ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند (هـ) تبصره یک ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ آمده است: به شرکت دولتی ذی‌ربط وزارت نفت اجازه داده می‌شود فرآورده نفتی حاصل از افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان نسبت به برنامه مصوب را تا سقف ۲۶۵ میلیون یورو به فروش رسانده و همچنین در صورت تصویب بخش هزینه‌ای این بند، وجوه حاصل را می‌تواند صرف بازپرداخت تعهدهای طرح توسعه و تثبیت این پالایشگاه کند.

نمایندگان همچنین با بند (و) تبصره یک ماده واحده این لایحه نیز موافقت کردند. براساس بخش بند (و) تبصره یک ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱، وزارت نفت از طریق شرکت‌های دولتی تابعه ذی‌ربط موظف است مابه‌التفاوت بهای خوراک نفت خام و میعانات گازی پالایشگاه‌ها و شرکتهای پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی دریافتی از آنها را از طریق گشایش اعتبارهای اسنادی (ال‌سی ریالی و ارزی) بفروشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس