فرماندار مهاباد: شاخصه‌های فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان تببین شود


فرماندار مهاباد: شاخصه‌های فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان تببین شود

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد اظهار داشت: شاخصه های متعالی فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس و تجربیات با ارزش نسل اول انقلاب باید برای نسل جوان تبیین شود.

امیر قادری روز دوشنبه در آیین برگزاری راهیان نور در مهاباد افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین دوران جنگ تحمیلی باید در بین اقشار مختلف و نسل های دوم و سوم جامعه بازگو شود.

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا برنامه های راهیان نور را تحت تاثیر قرار داده، تاکید کرد: در شرایط فعلی نقش فضای مجازی و اصحاب رسانه در زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت آن دوران و سایر جانفشانی و از خودگذشتگی مردم برای نظام اسلامی پر رنگ تر از گذشته است.

فرماندار مهاباد: شاخصه‌های فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان تببین شود

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه جبهه های جنگ تداعی کننده ظلم و ستم استکبار علیه مردم کشورمان است، اظهار داشت: امروزه به برکت خون شهدا و فرهنگ زنده ایثار و شهادت، کشور ما جزو امن ترین مناطق در بین کشورهای خاورمیانه است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به موضوع راهیان نور همواره تاکید داشته اند، گفت: یکی از ضرورت‌های مهم در گام دوم انقلاب ، تقویت فرهنگ دفاع مقدس و بهره‌گیری از ارزش‌های آن است که با بهره‌گیری از نسخه شفابخش دفاع مقدس می‌توان در همه مقاطع به پیروزی و موفقیت دست یافت.

به گزارش ایرنا، بیش از پنج هزار دانش آموز مهابادی به علت شیوع کرونا به صورت مجازی با رویدادهای جبهه های جنگ در دوران دفاع مقدس و رشادت مردم در اوایل انقلاب آشنا می شوند.

آذربایجان‌غربی جزو استان‌های مقصد برای کاروان‌های راهیان نور شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود و وجود مناطق عملیاتی مختلف دوران دفاع مقدس در این استان موجب شده تا سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از استان‌های همجوار آذربایجان‌غربی تا پیش از کرونا از مناطق عملیاتی این استان بازدید کنند.

مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت نیز جزو مناطق جنگی شمال‌غرب کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی