امیرعبداللهیان: می‌توانیم در کمتر از چند ساعت در وین به توافق برسیم


امیرعبداللهیان: می‌توانیم در کمتر از چند ساعت در وین به توافق برسیم

وزیر امور خارجه ایران: ما در حال نزدیک شدن به حصول توافق هستیم اما هنوز برخی از مسائل باقی مانده که خطوط قرمز ما هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از یورونیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در گفتگوی اختصاصی با تاکید به نزدیک شدن ایران و طرف‌های غربی به حصول توافق در مذاکرات وین، نهایی شدن آن را منوط به انعطاف‌پذیری بیشتر آمریکا و اروپا دانست.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران گفت: با وجود این که طرف غربی در طول این مذاکرات دشوار بارها احتمال ترک میز مذاکره را مطرح کرده ولی ما همواره تاکید کرده‌ایم که با جدیت بر سر میز مذاکره خواهیم ماند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: در حال حاضر نیز اگر می‌گوییم که بیش از هر زمان دیگری به حصول توافق نزدیک هستیم، به همین جهت است که به آمریکایی‌ها از طریق واسطه‌ها اطلاع داده‌ایم و به ۳ کشور اروپایی هم از سوی همکارانم در وین یا خودم گفته‌ایم که دیگر کاملا واضح است که نوبت شما فرا رسیده و زمان مشاهده ابتکار عمل و انعطاف‌پذیری طرف غربی است.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: ما در حال نزدیک شدن به حصول توافق هستیم اما هنوز برخی از مسائل باقی مانده که خطوط قرمز ما هستند.

او افزود: ما فکر می‌کنیم اگر طرف غربی امروز واقع‌بینانه‌ با آنچه در میز مذاکرات وین می‌گذرد برخورد کند، ما می‌توانیم در کمتر از چند ساعت به توافق نهایی برسیم.

وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: بنابراین، تعیین زمان دقیق توافق وابسته به انعطاف و ابتکار طرف غربی است.

منبع: یورونیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس