ماه‌نورد چینی، 2 گوی شیشه‌ای در نیمه پنهان ماه پیدا کرد


ماه‌نورد چینی، 2 گوی شیشه‌ای در نیمه پنهان ماه پیدا کرد

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) ماه نورد یوتو 2 چین به کمک دوربین پانوراما توانست در نیمه پنهان ماه دو گوی شیشه‌ای را کشف کند، اما کشف این گوی‌ها از چه نظر حائز اهمیت است؟ ماه نورد رباتیک یوتو 2 به عنوان بخشی از ماموریت چانگ ای 4 چین که در 3 نوامبر سال 2019 توانست اولین فرود نرم خود... نوشته ماه‌نورد چینی، 2 گوی شیشه‌ای در نیمه پنهان ماه پیدا...

ماه نورد یوتو ۲ چین به کمک دوربین پانوراما توانست در نیمه پنهان ماه دو گوی شیشه‌ای را کشف کند، اما کشف این گوی‌ها از چه نظر حائز اهمیت است؟

ماه نورد رباتیک یوتو 2 به عنوان بخشی از ماموریت چانگ ای 4 چین که در 3 نوامبر سال 2019 توانست اولین فرود نرم خود را در سمت تاریک ماه تجربه کرد هم‌اکنون به عنوان نخستین ماه نوردی محسوب می‌شود که در سمت دور ماه به شکل عملیاتی حضور دارد. این ماه نورد چینی به تازگی به کمک دوربین پانوراما توانست در نیمه پنهان ماه دو گوی شیشه‌ای را کشف کند.

کشف 2 گوی شیشه‌ای در نیمه پنهان ماه

ماه نورد یوتو 2 چین به کمک دوربین پانورامای خود موفق به ثبت تصاویری از دو گوی نیمه شفاف شد که این گوی‌ها با دانه‌های شیشه‌ای کشف شده در ماموریت‌های آپولو کاملا تفاوت دارند؛ چراکه هم بزرگ‌تر بوده و هم دارای رنگ‌های متفاوتی هستند. طبق پیش‌بینی محققان، در ارتفاعات ماه گوی‌های شیشه‌ای متعددی وجود دارد؛ گوی‌هایی که با بررسی آنها می‌توان به اطلاعات مهمی از تاریخچه برخورد اولیه ماه دست پیدا کرد.

منبعcgtn

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!