دستورالعمل جدید سازمان جهانی بهداشت درباره قرنطینه کرونایی


دستورالعمل جدید سازمان جهانی بهداشت درباره قرنطینه کرونایی

در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است که خطر انتقال پس گذراندن دوره 10 روز قرنطینه حدود یک درصد و حد بالایی آن حدود 10 درصد تخمین زده می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که مدت زمان قرنطینه برای افراد آلوده به کروناویروس "به شرط تست منفی" از ۱۴ روز به هفت روز کاهش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) در دستورالعمل جدید خود برای تست کرونا و قرنطینه بیماران با توجه به سطح بالای گردش کروناویروس به ویژه سویه اُمیکرون اعلام کرده است: مدت زمان قرنطینه برای افرادی که در معرض کروناویروس قرار گرفته‌اند اکنون می‌تواند کوتاهتر شود و افرادی که نتیجه آزمایششان منفی است، می‌توانند به جای ۱۴ روز پس از گذشت هفت روز قرنطینه را پایان دهند.

این سازمان در دستورالعمل موقت جدید خود آورده است: در مواردی که انجام تست کرونا برای کوتاه کردن مدت زمان قرنطینه امکان پذیر نیست، درصورتیکه فرد علامتی از بیماری نداشته باشد، قرنطینه ممکن است پس از روز دهم و بدون لزوم به انجام غربالگری پایان یابد.

سازمان جهانی بهداشت در شرایط کنونی تست‌های خانگی را برای کوتاه کردن مدت قرنطینه توصیه نمی‌کند

در این گزارش آمده است که خطر انتقال پس گذراندن دوره ۱۰ روز قرنطینه حدود یک درصد و حد بالایی آن حدود ۱۰ درصد تخمین زده می‌شود.

همچنین افراد اخیرا واکسینه شده که با بیمار در تماس بوده اند در اولویت پایین تری (به لحاظ ماندن در قرنطینه) در نظر گرفته می‌شوند.

اما در صورت گذشت ۹۰ روز از زمان واکسیناسیون و کاهش مصونیت اولیه در برابر بیماری و وجود محدودیت‌هایی در تزریق دُز یادآور لازم است شرایط تماس این افراد با بیمار آلوده همچون تماس افراد واکسینه نشده در نظر گرفته شود.

همچنین گفته شده برای بیماران کووید-۱۹، کشور‌ها ممکن است با افزودن تست PCR که توسط پرسنل واجد شرایط انجام می‌شود، دوره قرنطینه را به هفت روز کاهش دهند.

با این حال سازمان جهانی بهداشت در شرایط کنونی تست‌های خانگی را برای کوتاه کردن مدت قرنطینه توصیه نمی‌کند.

شرایط برای ظهور سویه‌های خطرناکتر فراهم است

به گزارش livemint، سازمان جهانی بهداشت به افراد توصیه می‌کند درصورتیکه دوره قرنطینه کوتاه شود، لازم است در تمام فعالیت‌های داخل و خارج از خانه که ممکن است با افراد دیگر تعامل داشته باشند، همراه با سایر اقدامات پیشگیری از ماسک پزشکی مناسب استفاده کنند.

همچنین رعایت فاصله گذاری فیزیکی، تهویه مناسب فضا‌های داخلی و شستشوی مرتب دست‌ها برای ۱۴ روز ادامه داشته باشد. این افراد همچنین باید علائم خود را تحت کنترل داشته باشند و در صورت بروز علائم آزمایش دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید