ابراز علاقه‌مندی ژاپنی‌ها به سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی


ابراز علاقه‌مندی ژاپنی‌ها به سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی

ایران اکونومیست- سفیر ژاپن در ایران ابراز امیدواری کرد با لغو تحریم‌ها زمینه از سرگیری مبادلات تجاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی ژاپن در بندر شهید رجایی فراهم شود.

ابراز علاقه‌مندی ژاپنی‌ها به سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی

به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، کازوتوشی آیکاوا پس از بازدید از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی در نشست مشترک با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، گفت: امیدواریم که با لغو تحریم‌ها، مبادلات دریایی و همکاری‌های مشترک شرکت‌های خصوصی ژاپن در بندر شهید رجایی از سر گرفته شود.

وی با اشاره به روابط دوستانه و دیرینه دو کشور ادامه داد: تقویت و گسترش روابط تجاری با ایران بسیار مهم و حائز اهمیت است و بندر شهید رجایی به عنوان بندری مهم در منطقه می‌تواند نقش مهمی را در توسعه تجارت بین دو کشور ایفا کند.

سفیر ژاپن در ایران با اشاره به بازنگری ژاپن در سیاست‌های تجهیزات بندری خود طی سال‌های گذشته، توسعه دریا محور را یکی از مهم‌ترین اهداف کشورش عنوان کرد و افزود: به دنبال آن هستیم هم راستا با هوشمندسازی بنادر همکاری خود را با کشورهای دریایی گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه بندر شهید رجایی با توجه به ظرفیت‌های موجود خود می‌تواند زمینه ساز حضور سرمایه گذاران سایر کشورها شود، افزود: به عنوان سفیر ژاپن مزیت‌ها و ظرفیت‌های که در این نشست به آنها اشاره شد را به مسئولان اقتصادی ژاپن منتقل خواهم کرد تا زمینه همکاری‌های بیشتر فراهم شود.

بندر شهید رجایی؛ حلقه واسط کریدور شمال جنوب

علیرضا محمدی کرجی ران مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این نشست ضمن معرفی فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه گذاری بندر شهید رجایی گفت: ۸۰ درصد از ترانزیت ایران از این بندر انجام می‌شود، علاوه بر این وجود تجهیزات مدرن کانتینری، اتصال به خط سراسری راه آهن، دسترسی به فرودگاه بین‌المللی بندرعباس، وجود اراضی قابل واگذاری برای فعالیت‌های پشتیبانی، صنعتی، نفتی و خدماتی، دسترسی به آب‌های آزاد و وجود پایانه‌های اختصاصی از مهم‌ترین مزیت‌های این بندر است.

وی با اشاره به جایگاه بندر شهید رجایی به عنوان نقطه مهم کریدور شمال جنوب تصریح کرد: سرعت در جابجایی کالا و امنیت بالا، باعث شده ایران به عنوان بهترین نقطه برای ترانزیت محسوب شود که بندر شهید رجایی به عنوان مرکز ثقل آن قلمداد می‌شود.

محمدی کرجی ران با بیان اینکه بندر شهید رجایی از نظر پهلو دهی کشتی‌های بزرگ لاینر، تجهیزات مدرن، گمرک تخصصی کانتینری و موضوعات دیگر بندر اول ایران محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر در این بندر کشتی‌هایی با ۱۴ هزار TEU پهلو دهی می‌شود و قصد داریم در ترمینال جدید کشتی‌هایی با ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU را پذیرش کنیم.

وی تصریح کرد: ایران همواره از منافع شرکای اقتصادی خود حمایت کرده و منافع دیگر کشورها را جهت تقویت همکاری‌های مشترک حیاتی و حساس می‌داند، لذا با تبعیت از سیاست‌های ابلاغی وزارت امور خارجه و سازمان بنادر و دریانوردی در تهران آماده هرگونه همکاری با کشور ژاپن هستیم.

محمدی کرجی‌ران گفت: بی‌شک ژاپن یکی از کشورهای پیشرو در موضوعات بندری و دریایی است و نیز به دنبال توسعه روابط دریایی و بندری و تقویت آموزش‌های دریانوردی با این کشور هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا