شهردار کرمانشاه: برای اجرای قانون نیازمند حمایت دستگاه قضایی هستیم


شهردار کرمانشاه: برای اجرای قانون نیازمند حمایت دستگاه قضایی هستیم

کرمانشاه- ایرنا- شهردار کرمانشاه با اشاره به وجود 4٠٠ وظیفه در شهرداری گفت: این نهاد مجری برخی از قوانین شهری است که برای عمل به آن نیازمند حمایت دستگاه قضایی هستیم.

به گزارش ایرنا، «نادر نوروزی» روز دوشنبه در دیدار با «شهرام کرمی» دادستان کرمانشاه که با حضور شهرداران مناطق هشت گانه در سرسرای جلسات دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه شهرداری تأمین کننده حقوق مردم است. افزود: رفع مشکلات مردمی، تأمین آسایش، محیط زیست شهری و اشتغال شهری از جمله وظایف ما در شهرداری است.

شهردار کلان‌شهر کرمانشاه با اشاره به ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه شهر تصریح کرد: این موضوع باعث ایجاد شهرک های اقماری و محلی برای جرم و حضور معتادان متجاهر و اوباش شده است.

نوروزی با بیان اینکه اگر نظام ساخت و ساز در شهر کرمانشاه رعایت می‌شد شاهد وقوع جرم نبودیم، گفت: همواره پیشگیری بهتر از مقابله است.

وی با اشاره به وجود باغ های غیرمجاز در حاشیه شهر بیان کرد: گاهی در این باغ ها اقدامات خلاف قانونی نیز رخ می‌دهد که لازم است بین شهرداری، دادسرا و نیروی انتظامی تعاملی برای برخورد با آنان ایجاد شود.

شهردار کرمانشاه با اشاره به تصرف غیرقانونی اراضی شهرداری از جمله سد معبر تأکید کرد: موضوع ساماندهی دستفروشان از جمله برنامه های ما در شهرداری است.

نوروزی با بیان اینکه جرایم خُرد از جمله سرقت اموال شهرداری یکی از مشکلات بزرگ شهرداری است، گفت: این سرقت ها باعث شده که برنامه ما برای زیباسازی شهری با مشکل مواجه شود چرا که سارقان اقدام به سرقت المان ها، نورپردازی و دریچه آب می‌کنند که باید برای آن تدابیری به خرج داد.

وی در پایان با بیان اینکه دادستان کرمانشاه بر انضباط شهری بسیار تأکید دارد، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما تغییر کاربری ساختمانی است که برای پلمب و یا برخورد قانونی با آنان نیازمند حمایت دادستان هستیم.

در ادامه این نشست، معاون شهرسازی، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک و همچنین مدیران مناطق هشت گانه شهرداری کرمانشاه به بیان نقطه نظرات و مشکلات خود پرداختند.

کلانشهر کرمانشاه حدود یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جا داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری