کشف 3 تُن ذغال درختان ممنوعه در مازندران


کشف 3 تُن ذغال درختان ممنوعه در مازندران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف تقریبی 3 تن ذغال قاچاق از نوع چوب درخت «تاغ» به ارزش 200 میلیون تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، محمد محمدپور با بیان جزئیات این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تبدیل چوب های درخت کمیاب تاغ به ذغال و فروش آن، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

محمدپور افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی با بررسی های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی، انبار درختان ممنوع القطع تاغ که از نظر محیط زیست و حفظ طبیعت بسیار حائز اهمیت است را شناسایی کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی مازندران با اشاره به اینکه متهمان در حال بسته بندی ذغال در این کارگاه غیرمجاز بودند، تصریح کرد: ماموران در بازدید از انبار این کارگاه ذغال سازی، مقدار تقریبی ۳ تن ذغال آماده برای فروش را کشف کردند.

وی ارزش کالای قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر۲ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۲ متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محل فعالیت آنان نیز پلمب شد.

محمدپور با بیان این که قطع درختان از جمله درختان و درختچه های کمیاب تاراج منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت، به مردم و شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات چوبی مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام