انتظار یعنی احیای دستورات بر زمین مانده قرآن و سنت


انتظار یعنی احیای دستورات بر زمین مانده قرآن و سنت

یک کارشناس مهدوی با بیان اینکه امام زمان(عج) می‌آیند تا ارزش‌های الهی بر جامعه جهانی حاکم شود، گفت: ما منتظران باید ببینیم کجا دستوری از قرآن در بخش‌های سیاست، اجتماع، فرهنگ، خانه و خانواده و زمین بر جای مانده، آن را احیاء کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «محمدمهدی حائری‌پور» در ادامه سلسله مباحث ارتباط انقلاب اسلامی با مهدویت، اظهار کرد: در انقلاب اسلامی تلاش می کنیم ارزش های الهی حاکم شود و به سوی این مقصد در حال حرکت هستیم و باید ناکامی ها و آسیب ها را اصلاح کنیم. برای داشتن الگوی موفق در این باره باید به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) نگاه کنیم.

این کارشناس مهدوی ادامه داد: امام زمان(عج) می آیند تا ارزش های الهی بر جامعه جهانی حاکم شود، برای این مهم عناصر و عواملی دارند که در روایات و در دعاها از جمله دعای ندبه تصریح شده است، مثل اینکه کتاب و سنت را احیاء می کنند، چون راه نجات، عمل بر اساس قرآن و سنت پیامبر(ص) و معصومان(ع) است.

وی تاکید کرد: ما هم تلاش کنیم هر جا دستوری از قرآن در بخش های سیاست، اجتماع، فرهنگ، خانه و خانواده و زمین بر جای مانده آن را احیاء کنیم و برای مثال ببینیم مدل قرآن برای ترسیم یک خانواده خوب چیست همان را عملی کنیم.

حجت الاسلام حائری پور در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات را با نسخه کتاب و سنت حل کنیم اما بعضاً ما سراغ مدل هایی می رویم که شکست خورده اند، در حالی که باید از امام زمان(عج) الگو بگیریم و سراغ قرآن و سنت برویم و در بخش های مختلف آموزه های آنها را اجرا کنیم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...