افزایش 8 درصدی صادرات محصولات پتروشیمی/پتروشیمی‌ها هفته‌ای 250 میلیون دلار ارز به نیما عرضه می‌کنند


افزایش 8 درصدی صادرات محصولات پتروشیمی/پتروشیمی‌ها هفته‌ای 250 میلیون دلار ارز به نیما عرضه می‌کنند

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی از رشد 8.5 درصد تولید و 8 درصدی صادرات در صنعت پتروشیمی در شرایط تحریم نسبت به پارسال خبر داد و گفت: هم‌اکنون هر هفته 250 میلیون دلار ارز از سوی پتروشیمی‌ها به سامانه نیما تزریق می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، احمد مهدوی ابهری شامگاه دوشنبه (دوم اسفندماه) در آیین گشایش سومین نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با قدردانی از همه صنعتگران ‌و تلاشگران صنعت پتروشیمی که در جنگ اقتصادی، اقتصاد مقاومتی را معنا کردند، اظهار کرد: شعار دادن آسان است اما امروز این صنعت با عمل خود در رأس اقتصاد کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: علی‌رغم تحریم صنعت پتروشیمی، امسال شاهد ۸.۵ درصد رشد تولید و ۸ درصد افزایش صادرات در این صنعت بوده‌ایم و هم‌اکنون هر هفته ۲۵۰ میلیون دلار ارز از سوی پتروشیمی‌ها به سامانه نیما به غیر از نیاز ارزی خودشان تزریق می‌شود؛ کدام صنعت رفع تعهد ارزی را بیش از مقدار تکلیف شده انجام می‌دهد؟

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با بیان اینکه در همه شرکت‌های پتروشیمی کمیته‌های خودکفایی وجود دارد، گفت: در این نمایشگاه و همایش تخصصی، میلیاردها تومان تفاهم‌نامه امضا و به قرارداد منتج می‌شود که این موضوع نشان‌دهنده تحقق خودکفایی است.

مهدوی افزود: دست تک‌تک صنعتگران صنعت پتروشیمی، سازندگان و تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه را می‌بوسم، ما دیگر نگران نیستیم که پروژه‌ای در کشور منتظر خارجی‌ها بماند.

وی همچنین به ایجاد کارگروهی برای رصد و بررسی نتایج و دستاوردهای تفاهم‌نامه‌های امضا شده در این نمایشگاه و رفع موانع احتمالی تأکید کرد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی به وجود منابع هیدروکربوری و خوراک غنی برای صنعت پتروشیمی در کشور اشاره و اظهار کرد: در صورتی که به اندازه ۲ برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی به صنعت پتروشیمی توجه ویژه شود، این صنعت ۸۰ تا ۹۰ درصد ارز مورد نیاز کشور را تأمین خواهد کرد.

سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با نگاه ویژه به صنعت پالایش و پتروپالایش از دوم تا چهارم اسفندماه امسال به میزبانی منطقه آزاد کیش به‌مدت سه روز دایر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!