گریم عجیب امیر اقایی در نقش یک زن


گریم عجیب امیر اقایی در نقش یک زن

امیر آقایی در فیلم جدیدش در نقش یک زن ظاهر شده است

امیر آقایی مجرد اسـت. امیر آقایی متولد سال 1354 می باشد. امیر آقایی با حضور در کارهای پرطرفداری همچون: مجموعه ارمغان تاریکی و فیلم بی نظیر بدون تاریخ بدون امضا تسلط خود دراین هنر را نشان داده اسـت. امیر آقایی در مجموعه تلویزیونی ارمغان تاریکی کـه یک سریال با ته مایه عاشقانه بود بـه خوبی ظاهر شد. امیر آقایی فارغ التحصیل کارشناسی کارگردانی است و از بازیگران صاحب سبک سینما است، او اولین شب آرامش را اولین سریالی عنوان کرد که به دلیل نقش خوبش در این سریال خیلی دیده شد.

گریم عجیب امیر اقایی در نقش یک زن تاریخ تولد امیر آقایی چه روزی است؟

یکبار برای شوخی تصمیم گرفتم سنم را در ویکی پدیا را تغییر بدم و رفتم سال تولدم را به 1349 تغییر دادم ولی دو روز بعد که خواستم درستش کنم پسوردم یادم رفت و در واقع من متولد 10 مرداد 1354 هستم.

امیر آقایی و مهاجرت به تهران

تنها یک خواهر به نام نرمین آقایی دارد و پدرش سال 1358 در 9 سالگی او در یک سانحه رانندگی فوت کرد ، گذشت تا اینکه به همراه خانواده به محله گلشن تهران نقل مکان کردند.

گریم عجیب امیر اقایی در نقش یک زن او حالا کنار زبان مادری اش (ترکی) به زبان استانبولی هم مسلط است.

امیر آقایی از کار تا نوشتن

در تهران به مدرسه شبانه روزی رفت تا روزها بتواند در یک کارخانه تراشکاری نان آور خانه باشد و در کنار آن با حمایت دایی اش محمود آیدین شروع به نوشتن کرد.

شروع فعالیت امیر آقایی از چه زمانی بود؟

من قبل از بازیگری و حدود سال 75 فیلم کوتاه می ساختم اما دغدغه ام سینما بود اما دانشگاه تئاتر قبول شدم و خیلی اتفاقی سال اول دانشگاه وارد شدم و همان زمان نمایشی را با آزیتا حاجیان کار کردم.

امیر آقایی مقابل دوربین

در سال 1379 وقتی 30 ساله بود از تئاتر به ابراهیم حاتمی کیا معرفی شد که به این ترتیب با سریال خاک سرخ اولین تجربه بازی در جلوی دوربین را بدست آورد.

سینما و تلویزیون

نخستین نقش وی در سینما در فیلم ارتفاع پست به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در سال 1380 بود. او با بازی در فیلم زن دوم شاید به تعبیری متفاوت ترین حضورش در سینما را تجربه کرد. آقایی در سال 1384 در سریال اولین شب آرامش به شهرت رسید و ارتباط خوبش با احمد امینی کارگردان این سریال ، باعث شد دوباره در ساخته دیگر احمد امینی یعنی بی گناهان ایفای نقش کند.

گریم عجیب امیر اقایی در نقش یک زن عکاسی

من عکاسی میکنم اما علاقه ای به برگزاری نمایشگاه عکاسی ندارم چون در اینستاگرام همه کارهای من را می بینند و باید بگویم که من در کارهای فردی مثل نویسندگی ، نقاشی و عکاسی آرامش بیشتری دارم.

وضعیت ازدواج و همسر امیر آقایی

او مجرد است و درباره ازدواج می گوید : کی بدش میاد که وارد خونه ای بشه که چراغش روشنه و کی از تنهایی مفرط لذت میبره اما ازدواج به همین راحتی ها نیست و اتفاق بسیار بزرگی است که مسئولیت دیگری را هم برعهده بگیری و هر وقت این توانایی را در خودم دیدم حتما این کار را انجام میدهم و ملاک من تنها و تنها صداقت است.

ما در زندگی به هم عادت میکنیم و عشق قداست دارد و فرقی ندارد که همسر من بازیگر باشد یا نباشد و چیزهای مهم تری از شغل در ازدواج وجود دارد.

گریم عجیب امیر اقایی در نقش یک زن پرخاشگری

من خیلی آدم مسئولیت پذیری هستم و کاری که به من محول شود را به بهترین نحو انجام میدهم.

من در تایمی از زندگی متوجه شدم که خیلی پرخاشگر هستم سر صحنه و به مرور زمان متوجه شدم وقتی پرخاشگر هستم که کسی کارش را درست انجام ندهد و از آن به بعد سر پروژه هایی که کارشان را درست انجام نمیدادند نرفتم.

انتخاب نقش

ملاک اول و دوم من فیلمنامه و بعد از آن کارگردان کار برایم خیلی مهم است.

برای بازیگر نقشی که چالش برانگیز باشد خیلی جذاب است و دوست دارد که آن نقش را بازی کند و من درباره کسی که قرار است بازیگر شود باید بگویم که باید با تحصیلات آکادمیک وارد شود و به نظر من استمرار از تجربه بهتر است.

تنهایی

اصولا آدم معاشرتی نیست ، هر چند دوستان زیادی دارد اما تنها در همین حد که آنها را ببیند و برای تفریح کنارشان باشد ولی دوست واقعی نداشته است.

شغل دوم

من کارهای زیادی تا رسیدن به اینجا انجام دادم و به نظرم هرکار دیگری انجام میدادم باز هم دلم پیش بازیگری بود و فرقی نمیکرد.

افکار متفاوت

او برای خود قوانینی دارد که هیچ جا نوشته نشده است ، مثلا ربا به هر شکلش برایش حرام است حتی سودی که دولت برای بانک ها در نظر گرفته است.

یا مثلا امکان ندارد نقشی را بپذیرد که قبل از او به شخص دیگری پیشنهاد شده و آن آدم به هر دلیلی شرایطش برای ایفای آن مهیا نشده است.

چون معتقد است درباره چیزی که متعلق به او نیست حتی نباید فکر کند.

پیج اینستاگرام

من اینستاگرام را از حدود سال 2012 دارم ولی تعداد عکس هایی که از خودم دارم شاید حدود 5 تا باشد و بیشتر عکس هایی از طبیعت را به اشتراک میگذارم.

انصراف از فیلم سیاسی

آقایی همچنین قرار بود در فیلم پایان نامه بازی کند به دلیل تغییر نسخه اولیه فیلم نامه که در مورد حوادث بعد از انتخابات 88 بود از بازی در این فیلم انصراف داد. وی در برنامه هفت گفت بابت انصراف از حضور در فیلم پایان نامه مبلغ 170 میلیون تومان جریمه شده است.

البته این بازی نکردن صرفا به پرداخت جریمه تمام نشد و مدتی ممنوع الکار هم بود.

سیمرغ بلورین

آقای بازیگر در سال 1398 وقتی 49 ساله بود برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم شنای پروانه از جشنواره فیلم فجر شد.

در تمام این سال ها پیشنهادات زیادی از ترکیه داشتم و نمی پذیرفتم تا اینکه یک سریال بی نظیر تاریخی بنام حریم سلطان پیشنهاد شد که قبول کردم.

بسیار سر قرارداد اذیتشان کردم چون می خواستم بعد از آن به ایران بازگردم.

قرارداد بستم ، تست لباس و گریم رو رفتیم و چند روز هم فیلمبرداری شد اما یک روز از ایران زنگ زدند و گفتند برگردم ، گفتم یعنی چه؟ گفتند صلاح نیست برگرد.

در دولت خاتمی کتاب های من چاپ می شد اما در دولت بعدی (احمدی نژاد) کتاب هایم تجدید چاپ نشد ، به صراحت می گویم از کتاب هایم ارتزاق نکردم.

کتاب دغدغه شخصی ام است ، نمی توانم که ننویسم ولی خوب مشکلات سد راهمان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌های هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022