چگونه قفل فرمان را درست کنیم؟


در خودروهای جدید برای افزایش ضریب امنیت خودرو، سیستم‌های جدید متعددی از جمله کی‌لس طراحی شده است و این نوع سیستم‌ها به‌راننده این امکان را می‌دهد بدون استفاده از کلید، عملیات مربوط به‌باز و بسته کردن درها و.. را کنترل و هدایت کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،در خودروهای جدید برای افزایش ضریب امنیت خودرو، سیستم‌های جدید متعددی از جمله کی‌لس طراحی شده است و این نوع سیستم‌ها به‌راننده این امکان را می‌دهد بدون استفاده از کلید، عملیات مربوط به‌باز و بسته کردن درها و.. را کنترل و هدایت کند. این سیستم برای افزایش امنیت خودرو دارای بخش قفل فرمان است که به‌محض ورود مالک به‌خودرو غیرفعال شده و امکان استفاده از آن را به‌راننده می‌دهد. اما گاهی به‌دلیل اختلال در عملکرد سیستم کنترل الکترونیکی یا عدم‌عملکرد سیستم قفل فرمان مشکلاتی مانند قفل ماندن فرمان در خودرو رخ می‌دهد. در این حالت لامپی روی دکمه استارت به‌مدت 10 ثانیه روشن می‌شود و هشدار صوتی به‌مدت سه‌ثانیه پخش شده و پیام بررسی قفل فرمان به‌نمایش درمی‌آید.
گاهی نیز در این حالت لامپ سبزرنگ دکمه استارت به‌مدت 10 ثانیه (به‌معنای آزاد نشدن قفل فرمان) روشن می‌شود و این هشدارها به‌راننده اعلام می‌کنند مشکلی در سیستم قفل فرمان به‌وجود آمده است و توانایی آزادسازی آن وجود ندارد. این مشکل بیشتر به‌دلیل اتصال کوتاه یا قطعی در مدارات قفل فرمان در خودرو به‌وجود می‌آید و توجه داشته باشید درصورت بروز مشکل قفل شدن فرمان راهی برای آزادسازی آن وجود ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا