امیکرون پایان کرونا است؟


امیکرون پایان کرونا است؟

به نظر می‎‌رسد سویه امیکرون می‌تواند آخرین موضع پاندمی باشد و محققان معتقدند انسان‌ها می‌توانند با کرونا همچون آنفولانزا زندگی کنند. نوشته امیکرون پایان کرونا است؟ (https://tejaratnews.com/%d8%b3%d9%88%db%8c%d9%87-%d8%a7%d9%85%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f)...

به گزارش تجارت‌نیوز، محققان معتقدند که به نظر می‌رسد پاندمی کووید ۱۹ به زودی به پایان می‌رسد، و سویه اومیکرون می‌تواند آخرین موضع پاندمی باشد.

به نقل از دیلی میل، «استفان بانسل» متخصص بیماری‌های عفونی و مدیرعامل شرکت مدرنا، می‌گوید: معتقدم سویه بعدی ویروس پس از اومیکرون، به اندازه سویه های قلبی، عفونی و مقاوم به واکسن و خطرناک نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: به احتمال ۸۰ درصد، با تکامل اومیکرون یا تکامل کرونا ویروس، ما شاهد ویروس‌های بدخیم کمتر و کمتری باشیم.

سویه جدید اولین بار توسط مقامات آفریقای جنوبی در اواخر نوامبر کشف شد و به سرعت جهان را در برگرفت. این امر باعث شد تا موارد ابتلاء به کووید در بسیاری از کشورهای غربی افزایش یابد.

با این حال، روند نزولی این سویه سریع اتفاق می‌افتد و به سرعت فروکش می‌کند.

کارشناسان امیدوارند که نرخ بالای انتقال پذیری عفونت همراه با ماهیت نسبتاً خفیف آن، پایان پاندمی را به زودی نشان دهد.

این سویه افراد بسیاری را مبتلا کرد که اکنون بخش بزرگی از جمعیت جهان در برابر آن مصونیت طبیعی دارند. از طرفی، تعداد فزاینده افراد واکسینه شده می‌تواند به این پاندمی پایان دهد.

برخی کارشناسان بر این باورند که مرحله پاندمی کووید تا پایان سال به پایان می‌رسد و انسان‌ها می‌توانند مانند آنفلوانزا در کنار ویروس زندگی کنند.( مهر )

خطر شیوع کرونای مسری‌تر از اُمیکرون در آمریکا

کارشناسان علوم پزشکی در آمریکا به دقت در حال نظارت روی زیرسویه BA.۲ مشتق از سویه اصلی کرونای اُمیکرون هستند که به تدریج در سراسر ایالات متحده در حال گسترش یافتن است.

طبق داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده (CDC)، زیرسویه BA.۲ در حال حاضر در بیش از ۳۰ ایالت آمریکا شناسایی شده است و حدود ۳.۹ درصد از موارد جدید ابتلا را تشکیل می‌دهد و به نظر می‌رسد که به سرعت این آمار دو برابر می‌شود.

“ساموئل اسکارپینو” مدیر نظارت بر پاتوژن در “بنیاد راکفلر” گفت: اگر این آمار مجدد دو برابر شود و به هشت درصد برسد به این معنی است که ما در مرحله رشد تصاعدی هستیم و ممکن است با موج دیگری از کووید-۱۹ در ایالات متحده روبرو شویم و این همان چیزی است که ما را واقعا نگران می‌کند.

گفته شده است که زیرسویه BA.۲ بسیار مسری تر از سویه اصلی اُمیکرون است و عامل افزایش موارد ابتلا در دانمارک به حساب می‌آید.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، با این حال با توجه به میزان واکسیناسیون و مصونیت ناشی از سابقه ابتلا به بیماری کووید-۱۹، می تواند تاحدودی نگرانی از بروز موج دیگر اُمیکرون در ایالات متحده را برطرف کند. هرچند برخی کارشناسان هشدار می دهند که برداشته شدن الزام به استفاده از ماسک باعث گسترش سویه جدید می‌شود. ( ایسنا )

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)