امام جمعه تبریز: سیاسیون به خاطر شهدا اختلافات را کنار بگذارند


امام جمعه تبریز: سیاسیون به خاطر شهدا اختلافات را کنار بگذارند

تبریز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: سیاسیون، مدیران و مسئولان کشور به خاطر خون پاک شهدا و تجلیل از جانفشانی آنها هر گونه اختلافات خود را کنار بگذراند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز سه شنبه در مراسم تشییع شهدای حادثه سقوط جنگنده اف ۵ تبریز، با ابراز تاسف از اختلافات بین مسئولان، اشاره تلویحی به عزل شهردار تبریز توسط شورای شهر، افزود: پیام واضح و آشکار این شهدای عالی مقام این است که ای مسئولان به خاطر یک پست و مقام به جان یکدیگر نیفتید.

وی ایثار و از جان گذشتگی خلبانان حادثه روز گذشته تبریز را درس عاشقی و ولایت مداری برای آحاد مردم و به خصوص مسئولان دانست و اظهار داشت: حادثه دیروز هر چند سانحه ای هوایی است، ولی باید توجه کنیم که آنها لباس رزم می‌ پوشند و می‌دانند که لباس شان کفن شان است، اما با این حال این مسیر را انتخاب کرده اند و به آن عشق می ورزند.

آل هاشم به همراهی و همدلی بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و مردم اشاره و اضافه کرد: همه یادتان می‌آید که لحظه ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی اولین افرادی که دست او را گرفتند، پرسنل نیروی هوایی بودند و پس از آن نیز نیروهای هوانیروز با امام بیعت تاریخی کردند تا برای همیشه تاریخ ماندگار شوند.

وی یادآور شد: شهید لشکری ۱۸ سال در عراق ماند و اسیر بود و با اینکه همه سعی کردند تا یک‌ کلمه علیه امام بگوید و حتی وعده خانه در لندن هم به او داده بودند، اما هرگز تن به چنین کاری نداد.

آل هاشم از شهیدان بابایی‌، ستاری‌، اردستانی‌ و همه خلبانان تیزچنگ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگوهای تمام عیار مدافعان ملت و کشور یاد کرد و گفت: آنها عزیز مردم هستند و به راستی این مردم نیروی مسلح خود را از صمیم قلب دوست‌ می دارند و تا این فرهنگ در بین مردم باقی است، هیچ آسیبی به انقلاب نخواهد رسید.

وی با اشاره رشادت مثال زدنی شهدای روز گذشته، اظهار داشت: شهید صادق فلاحی و علیرضا حنیفه‌زاد در حالی که می‌توانستند حین سقوط پرش کنند، اما تنها هدف‌شان این بود که هواپیما را طوری بنشانند تا به مردم و مناطق مسکونی آسیبی نرسد، اما خودشان را فدا کردند.

آل‌هاشم از حضور پرشور و گسترده مردم تبریز در مراسم تشییع شهدای حادثه روز گذشته قدردانی کرد و گفت: همه مردم ایران امروز این صحنه های زیبا و عشق تبریز به خادمان را می بینند که مردم تبریز چگونه عاشق نیروهای خدمتگزار و شاکر نیروهای مسلح هستند.

به گفته وی در حالی که از دیشب این مراسم اطلاع‌ رسانی شده بود، اما سیل عظیمی از مردم آمده‌اند تا بار دیگر ثابت کنند در دفاع از اسلام و انقلاب کوتاه نمی آیند.

به گزارش ایرنا، پس از تشییع پیکرهای مطهر شهدا از میدان شهدا تا میدان ساعت تبریز و اقامه نماز توسط امام جمعه تبریز ، این پیکرها برای دفن و آیین خاکسپاری به گورستان وادی رحمت تبریز منتقل شدند.

صبح دیروز یک فروند هواپیمای جنگنده از نوع اف ۵ در داخل شهر تبریز و نزدیکی فرودگاه بین المللی این شهر در حوالی کشتارگاه قدیمی تبریز و در جوار یکی از مدارس در سالن ورزشی شهید علیپور سقوط کرد.

در این حادثه علاوه بر ۲ خلبان یک شهروند نیز جان خود را از دست داد. سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه زاد خلبانان این هواپیما بودند که به فیض شهادت رسیدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا