آخرین آمار کرونا در ایران 3 اسفند 1400/ 223 تن جان باختند


آخرین آمار کرونا در ایران 3 اسفند 1400/ 223 تن جان باختند

در 24 ساعت گذشته 233 بیمار جان خود را از دست دادند. نوشته آخرین آمار کرونا در ایران 3 اسفند 1400/ 223 تن جان باختند (https://tejaratnews.com/%d8%a2%d8%ae%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%85%d8%b1%d9%88%d8%b2-3-%d8%a7%d8%b3%d9%81%d9%86%d8%af-1400) اولین...

به گزارش تجارت‌نیوز، از دیروز تا امروز ۳ اسفندماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۷۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۹۹ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کرونا در کشور به ۶ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۶۳۵ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۳ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۵ هزار و ۴۹۹ نفر رسید.

تاکنون ۶ میلیون ۵۳۹ هزار و ۷۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سه هزار و ۹۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۴۶ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۸۶۵ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۳۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۶۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

جدیدترین اخبار از تزریق دوز چهارم واکسن کرونا

فوق تخصص مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری محمدرضا هاشمیان با بیان اینکه اکنون بیشتر بیماران کرونایی بستری در بخش‌های آی سی یو بیمارستان‌ها واکسینه نشده‌اند، گفت: با این‌وجود در کنار افراد واکسینه نشده، برخی از بیماران نیز واکسینه شده‌اند که یا سن بالایی دارند و یا اینکه بیماری زمینه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد قابل توجهی از کادر درمان نیز مبتلا می‌شوند که بیماری در بیشتر آنها به‌صورت خفیف مشاهده می‌شود، گفت: از آنجایی‌که ویروس کرونای امیکرون قدرت سرایت بالایی دارد و کادر درمان با فاصله بسیار کمتری با بیمار در ارتباط هستند، امکان ابتلای افراد به این ویروس بیشتر شده است. در این شرایط، بهترین راه برای کاهش ابتلا کادر درمان به کرونا افزایش سطح ایمنی آن‌ها است.

مصوبات جدید کرونایی

احمد وحیدی وزیر کشور گفت: رنگ‌بندی‌ها در دوره قبلی رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد و آبی برای شهرها در نظر گرفته شده بود اما با توجه به اینکه شرایط متفاوت شده برای مثال تمام محدودیت‌هایی که برای رنگ قرمز در قبل وجود داشت در حال حاضر اعمال نمی‌شود.

وحیدی ادامه داد: لذا بررسی شد تا متناسب با شرایط موجود محدودیت‌ها برای شرایط قرمز و در مجموع رنگ‌بندی‌ها در نظر گرفت که این موضوع جمع‌بندی و مقرر شد که برای تصویب به ستاد ملی کرونا ارسال شود.

وی تاکید کرد: گزارش‌هایی از مدارس، دانشگاه ها، اصناف، بخش حمل و نقل عمومی و مراقبت‌ها در مرزها ارائه شد و در خلال آن تاکید شد که در حوزه اصناف پروتکل‌ها به صورت کامل رعایت شوند و تذکرات لازم به اصناف گوش زد شود. امیدواریم با این تذکرات نیاز به برخورد جدی‌تر وجود نداشته باشد و شرایط ابلاغی بطور کامل شامل تزریق واکسن و یا داشتن تست PCR منفی رعایت شود.

آخرین اخبار کرونا را از صفحه ویروس کرونا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس