بستری 600 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی اهواز


بستری 600 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی اهواز

اهواز - ایرنا - سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: 600 بیمار کرونایی هم اکنون در بیمارستان‌های زیرپوشش این دانشگاه بستری بوده که از این تعداد 209 نفر در آی سی یو هستند.

به گزارش ایرنا دکتر حبیب حی بر روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان، در محل استانداری، با اشاره به اینکه هیچ بیماری کرونایی در خوزستان بدون تخت نمانده است افزود: برای ما کاهش حتی یک مورد مرگ مهم است و تمام تلاش خود را در این راستا انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه همچنان بار کرونا بر بیمارستان‌های خوزستان زیاد است افزود: اگر بتوانیم اکنون موج جدید کرونا را کنترل کنیم، حدود ۲ تا سه هفته بعد آمار بستری‌ها کاهش می‌یابد لذا از مردم انتظار داریم که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به مهار بیماری کمک کنند.

برخی از شهرستان ها حتی یک خودرو در اختیار طرح شهید سلیمانی قرار نداده‌اند

رییس بسیج جامعه پزشکی خوزستان نیز با بیان اینکه برخی از شهرستان‌های استان حتی یک خودرو هم در اختیار طرح شهید سلیمانی قرار نداده‌اند گفت: برخی از فرمانداران اعلام می‌کنند که اداره‌ها، مصوبات ستاد استانی مدیریت کرونا را اجرا نمی‌کنند که این مشکل باید برطرف شود.

دکتر عبدالرضا جانگران نژاد افزود: هم اکنون ۲۸ خودرو از طریق استانداری خوزستان به طرح شهید سلیمانی اختصاص یافته و ۳۲ خودرو از فرمانداری اهواز در اختیار طرح است.

وی با بیان اینکه اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا الزامی است گفت: هر هفته موضوعاتی در این ستاد مطرح می‌شود و نتیجه نمی‌گیریم به عنوان مثال بحث پروازها همچنان با تمام ظرفیت در خوزستان انجام می‌شود و مصوبات ستاد در این باره اجرا نمی‌شود.

طبق جدیدترین رنگبندی کرونایی اهواز، امیدیه ، اندیمشک ، آبادان ،ایذه، باغملک، ماهشهر، بهبهان، خرمشهر، دزفول، رامهرمز، رامشیر، شوشتر و کارون در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین آغاجاری، شوش، شادگان ، لالی و هفتکل در وضعیت نارنجی، و اندیکا، باوی، حمیدیه، دشت آزادگان، گتوند، مسجدسلیمان، هندیجان و هویزه در حالت زرد کرونایی قرار دارند.

تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان