برگزاری جشنواره «پیشرفت گردشگری ایران»


برگزاری جشنواره «پیشرفت گردشگری ایران»

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری ایسنا، این جشنواره که از سوی اندیشکده پیشرفت گردشگری برگزار می شود، قرار است عملکرد سازمان های متقاضی در رابطه با طراحی، تولید و عرضه محصول و ارائه خدمت مرتبط با صنعت گردشگری و با توجه به معیارهای الگوی پیشرفت گردشگری را ارزیابی کند. بر اساس توضیح اندیشکده پیشرفت گردشگری، جوایز این جشنواره شامل سطوحی است...

جشنواره پیشرفت #گردشگری به انگیزه گذر از دوران رکود و با هدف تبدیل گفتمان پیشرفت به الگوی حاکم و بلوغ سازمان ها در پیشرفت گردشگری، همزمان با ورود به قرن جدید برگزار می شود.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری ایسنا، این جشنواره که از سوی اندیشکده پیشرفت گردشگری برگزار می شود، قرار است عملکرد سازمان های متقاضی در رابطه با طراحی، تولید و عرضه محصول و ارائه خدمت مرتبط با صنعت گردشگری و با توجه به معیارهای الگوی پیشرفت گردشگری را ارزیابی کند.

بر اساس توضیح اندیشکده پیشرفت گردشگری، جوایز این جشنواره شامل سطوحی است که برای تعیین آن ها ارزیابی همه جانبه و کاملی از فعالیت های عملیاتی و کیفی سازمان در ارتباط با محصولات و خدمات گردشگری از جمله پایداری تولید و خدمات، مدیریت سرمایه انسانی و مطابقت با نیازمندی های گردشگران و سایر ذی نفعان انجام می شود.

حامد فروزان رییس اندیشکده پیشرفت گردشگری ایران در توضیحات بیشتر گفت: با در دستور کار قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که باید الگوی پیشرفته بومی خود را متکی بر مبانی اسلامی و فرهنگ ایرانی تعریف و ارائه کنیم، در طول فعالیت اندیشکده پیشرفت گردشگری ایران، خبرگان و متفکران این صنعت بر بستر این اندیشکده گردهم آمدند و با مطالعه جدیدترین روش ها و مدل های تعالی جهان و منابع مطالعاتی الگوهای پیشرفت ارائه شده توسط اندیشمندان دانشگاهی و حوزوی کشورمان، ویرایش سال ۱۴۰۰ الگوی پیشرفت گردشگری را تعریف و ارائه کردند.

وی ادامه داد: جهت گفتمان سازی الگوی پیشرفت گردشگری در میان فعالان این حوزه، با هم اندیشی متخصصان و مدیران صنعت گردشگری، ساز و کار جشنواره پیشرفت گردشگری ایران برای تبدیل گفتمان پیشرفت به الگوی حاکم بر ذهن ها و دل های مالکان، مدیران و کارکنان قرن جدید گردشگری کشور، انتخاب شد.

رییس جشنواره ملی پیشرفت گردشگری افزود: این جشنواره در شروع قرن ۱۵ با هدف آغاز راه پیشرفت و اعتلای گردشگری کشورمان برگزار می شود و هر سال تمام مجموعه ها، شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی فعال در حوزه گردشگری می توانند در این جشنواره حضور یافته و با پیشرفت گردشگری ایران همراه شوند.

رییس اندیشکده پیشرفت گردشگری ایران ادامه داد: در کمیته علمی جشنوار، با درک ضرورت بهره گیری از ظرفیت عرصه های مختلف علمی برای توانمندسازی هرچه بیشتر مجموعه ها و سازمان های فعال در گردشگری در مسیر پیمودن نقشه راه پیشرفت گردشگری کشور، پذیرای متفکران و صاحبنظران عرصه پیشرفت و صنعت گردشگری هستیم تا هدف بهره گیری حداکثری از ظرفیت عرصه های علمی و تجارب عملیاتی متفکران و صاحبنظران حوزوی و دانشگاهی را در این حوزه، بر بستر اندیشکده پیشرفت گردشگری ایران محقق کنیم.

اندیشکده پیشرفت گردشگری همچنین توضیح داده است: جشنواره ملی پیشرفت گردشگری ایران محملی است برای صحه گذاری بر تلاش سازمان های فعال در صنعت گردشگری کشور و بیانگر تعهد سازمان های متقاضی نظام بهبود مداوم در مسیر پیشرفت متوازن که برخی از مفاهیم ارزشی این مدل عبارتند از:

ارزش گذاری به مدیران، کارشناسان، محققان و افرادی که در سازمان به پیشرفت بها می دهند و به استقرار سازوکار آن متعهدند.ارزش گذاری به خلاقیت و نو آوری در ارائه خدمات و محصولات ناب که فلسفه وجودی سازمان تحقق مطلوب آن است.ارزش گذاری به انتظارات گردشگران و رضایت ذی نفعان دیگر به طور متوازن که پیشرفت متوازن سازمان در گرو رضایت ایشان است.

بابک یاوری فر معاون اجرایی اندیشکده پیشرفت گردشگری ایران نیز در توضیحات تکمیلی درباره رویه حضور در این جشنواره به ایسنا گفت: به سازمان هایی که برای حضور در این جشنواره اعلام تقاضا کنند، مدل پیشرفت گردشگری ارسال می شود، آموزش های لازم داده خواهد شد و براساس آن مدل، نقاط قوت و ضعف پیشرفت گردشگری احصاء می شود و با عنوان گزارش بازخورد به متقاضیان انتقال داده خواهد شد و در اختتامیه هم اعلام می شود سازمان های شرکت کننده و یا متقاضیان حائز چه سطحی از بلوغ در پیشرفت گردشگری شده اند و در نهایت از برگزیدگان تقدیر خواهد شد. این فرآیند به سازمان ها و شرکت ها کمک خواهد کرد با رفع نقاط ضعف در سال های آینده به سطوح بالاتری از این جشنواره دست یابند.

اختتامیه این جشنواره در شهریورماه سال ۱۴۰۱ خواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توان به نشانی http://iran3t.ir مراجعه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم