حمله راکتی ارتش اوکراین به دونتسک و لوهانسک


حمله راکتی ارتش اوکراین به دونتسک و لوهانسک

منابع نظامی مدعی شلیک راکت‌های «گراد» از سوی ارتش اوکراین به برخی مناطق جدایی طلب در«دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین شدند.

منابع نظامی مدعی شلیک راکت‌های «گراد» از سوی ارتش اوکراین به برخی مناطق جدایی طلب در« دونتسک » و « لوهانسک » در شرق اوکراین شدند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» مرکز هماهنگی و کنترل آتش بس در دونتسک روز سه شنبه گزارش داد که نیروهای مسلح اوکراین پنج راکت از نوع «گراد» و ۱۲ گلوله ۱۲۲ میلیمتری را به سمت دونتسک شلیک کردند. این اولین استفاده از این راکت‌ها از سال ۲۰۱۸ به این سو است.

مقام‌های نظامی مستقر در منطقه افزودند که شلیک این راکت‌ها بعد از ظهر سه شنبه به وقت محلی به منطقه «کیف اسکای» در دونتسک بود. هنوز گزارشی از تلفات احتمالی این حمله گزارش نشده است.

جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک شدیدترین گلوله باران را در روزهای گذشته گزارش کردند که به تعدادی از زیرساخت‌های غیرنظامی آسیب رسانده است. به دنبال این حادثه، مقام‌های ارشد دونتسک و لوهانسک جمعه گذشته دستور تخلیه غیرنظامیان از مناطق یاد شده و حرکت به روسیه را به دلیل تهدید فزاینده خصومت‌ها اعلام کردند.

خبرگزاری «رویترز» نیز از شنیده شدن صدای انفجار در مرکز شهر دونتسک در شرق اوکراین خبر داد.

در تحولی مرتبط با اوکراین، منابع خبری همچنین از پرواز یک فروند پهپاد جاسوسی پیشرفته نیروی هوایی آمریکا بر فراز حریم هوایی اوکراین همزمان با تشدید تنش کی‌یف با روسیه خبر دادند. یک فروند پهپاد «آرکیو-۴ گلوبال هاوک» نیروی هوایی آمریکا روز سه شنبه بر فراز حریم هوایی اوکراین پرواز کرد. پرواز این پهپاد پیشرفته جاسوسی بر فراز حریم هوایی اوکراین برای ساعت‌ها همزمان با تنش این کشور با روسیه حائز اهمیت است.

حمله راکتی ارتش اوکراین به دونتسک و لوهانسک

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه به رسمیت شناختن حاکمیت دونتسک و لوهانسک را اعلام کرد.

کاخ کرملین نیز در بیانیه‌ای توضیح داد: «پوتین از وزارت دفاع روسیه خواسته با جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک توافقنامه امضا کند. این توافق به نیروهای روسیه اجازه می‌دهد تا وظیفه تضمین صلح در دو جمهوری را انجام دهند.»

برخی رسانه‌های غربی مدعی شدند که اولین یگان‌های ارتش روسیه در حال ورود به جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی