فرار مالیاتی وکلا انگ و اتهام است


فرار مالیاتی وکلا انگ و اتهام است

کوشا گفت: این‌ که می‌گویند وکلا مالیات نمی‌دهند و فرار مالیاتی دارید سیاه نمایی است.

باشگاه خبرنگاران جوان - جعفر کوشا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در نشست امروز خود با اصحاب رسانه در مورد کانون‌های وکلای دادگستری گفت: در این جلسه حدود ۹۰ درصد کانون‌های وکلا، که شامل ۲۴ کانون می‌شود رای دادند که این آیین‌نامه قابلیت اجرا ندارد، چون موضوعاتی در این آیین‌نامه وجود دارد که برخلاف قانون است و باعث نقض استقلال کانون‌های وکلا می‌شود.

کوشا در مورد علت برگزار نشدن آزمون وکالت ۱۴۰۰ گفت: این آزمون قرار بود در ۲۰ اسفند برگزار شود، اما با مانع‌تراشی معاونت حقوقی و تحمیل آن به سازمان سنجش، باعث توقف آزمون شد. معاونت حقوقی ۸۰ هزار داوطلب را گروگان گرفته و گفته اگر این کلمه درج نشود، آزمون برگزار نمی‌شود و سازمان سنجش هم از این نهاد پیروی می‌کند که باعث شده است در این قضیه به بن‌بست برسیم و به نظر می‌رسد در ۲۰ اسفند نتوانیم آزمون را برگزار کنیم مگر اینکه هیئت مذاکره‌کننده با معاونت حقوقی به نتیجه برسد.

کوشا گفت: خواهش می‌کنم که قوه قضائیه به کار‌های خودش بپردازد و در نهاد‌هایی مثل نهاد وکالت که زیر مجموعه آن نیستند دخالت نکند. از مراجع عظام نقلید درخواست می‌کنم به ما کمک کنند و نهاد وکالت را از منظر فقهی و شرعی مساعدت کنند.

به گفته کوشا در ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی، چون عضو IBM (اتحادیه بین‌المللی کانون‌های وکلا) هستیم می‌توانیم با آن‌ها مکاتبه کنیم و در صورت لزوم از آن‌ها کمک می‌گیریم. البته امیدوارم با درایت قوه قضائیه ناچار نشویم از آن‌ها کمک بخواهیم و این مسئله داخلی حل شود و در مورد تجمعات نیز می‌توانیم به صورت قانونی از وزارت کشور مجوز تجمع در مقابل قوه قضائیه یا مراکز دیگر را بگیریم، البته امیدوارم مشکلات با تدبیر حل شود.

به گفته کوشا برگزاری ۲ آزمون از سوی مرکز وکلا نوعی لجبازی است و وجود نهاد موازی استقلال کانون را نقض می‌کند.

کوشا در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با ادعای فرار مالیاتی وکلا گفت: این‌که می‌گویند وکلا مالیات نمی‌دهند و فرار مالیاتی دارید انگ و اتهام است، اما این که تحت نظارت سازمان امور مالیاتی قرار بگیریم حرفی نداریم، اما چرا فقط اقشاری تحت نظارت قرار می‌گیرند که خودشان تابع قانون هستند به نظر من این‌که می‌گویند وکلا مالیات نمی‌دهند سیاه‌نمایی است.


رئیس اسکودا در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درمورد توقیف خبرگزاری رکنا گفت: ترویج خشونت، خشونت است، اما راه حل توقیف درست نیست و هیچ‌وقت درمان اصلی نیست بلکه آرامبخش است. باید آسیب‌شناسی کرد که چرا این نوع برخورد‌های سلبی و حذفی در فضای سایبری کارساز نیست. رسانه‌ها هم باید به موضوع ترویج خشونت توجه کنند و درست اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها