معرفی فیلم هایی مشابه سبک هری پاتر!


معرفی فیلم هایی مشابه سبک هری پاتر!

فیلم هایی که مثل هری پاتر که از دیدنشون لذت میبری از دزدان دریایی کارائیب تا ارباب حلقه ها

دوستان من بیشتر این فیلم ها رو دیدم و همشون ژانرشون مثل هری پاتر قشنگ و جذابه ولی اگه آلیس در سرزمین عجایب رو ندیدین حتما ببینید واقعا سبک فیلمش عالیه.

هَری پاتِر (انگلیسی: Harry Potter) مجموعه‌ای از هفت رمان فانتزی نوشتهٔ جی.کی. رولینگ، نویسندهٔ بریتانیایی است. این رمان‌ها شرح زندگی جادوگر جوانی به هری پاتر و دوستانش هرماینی گرنجر و رون ویزلی است که همگی دانش آموزان مدرسه سحر و جادوگری هاگوارتز هستند. بخش اصلی داستان پیرامون تلاش و مبارزه هری برای غلبه بر جادوگر سیاه، لرد ولدمورت است، که هدفش سرکوب کردن افراد غیرجادوگر، تحت فرمان درآوردن دنیای جادوگران و نابود کردن همه کسانی است که در مقابل او ایستاده‌اند.

معرفی فیلم هایی مشابه سبک هری پاتر!

هابیت (به انگلیسی: The Hobbit) فیلمی سه قسمتی در سبک حماسه‌ای فانتزی-ماجرایی بر اساس رمانی به همین نام نوشته جی.ار.ار. تالکین می‌باشد و پیتر جکسون را در مقام کارگردان، تهیه‌کننده و همکار فیلم نامه‌نویس در اختیار دارد. گیرمو دل تورو به عنوان کارگردان نزدیک به دو سال با جکسون در مرحلهٔ پیش تولید همکاری کرد اما در می۲۰۱۰ پروژه را ترک کرد و در ژوئیه اعلام شد جکسون برای کارگردانی هر دو قسمت قرارداد امضا کرده‌است. ایان مک‌کلن، اندی سرکیس، کریستوفر لی، کیت بلانشت و هوگو ویوینگ که در سه گانهٔ ارباب حلقه‌ها حضور داشتند نقش‌های خود را در هابیت تکرار می‌کنند. هاوارد شور آهنگساز سه گانهٔ ارباب حلقه‌ها آهنگسازی این فیلم را بر عهده دارد.

اگرچه در ابتدا قرار بود این فیلم دو قسمتی باشد ولی پیتر جکسون و مترو گلدوین مایر از داشتن برنامه‌هایی برای ساخت فیلم سوم صحبت کرده‌اند.نام قسمت اول این فیلم هم‌اکنون هابیت: یک سفر غیر منتظره است. فیلم دوم در ابتدا آنجا و بازگشت دوباره نام‌گذاری شده بود ولی پس از اینکه سه قسمتی شدن این فیلم تأیید شد نامش به هابیت:برهوتِ اسماگ تغییر یافت.همچنین نام قسمت سوم را هابیت: آنجا و بازگشت دوباره گذاردند که که بعدها به هابیت: نبرد پنج سپاه تغییر یافت. دو قسمت اول فیلم به صورت یک‌جا در نیوزلند فیلم‌برداری شده و فیلمبرداری صحنه‌ها در ۲۱ مارس ۲۰۱۱ آغاز و در ۶ ژوئیه ۲۰۱۲ اتمام یافت. قسمت اول و دوم فیلم در تاریخ‌های ۱۴ دسامبر ۲۰۱۲ و ۱۳ دسامبر ۲۰۱۳ و قسمت سوم نیز در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۴ بر روی پرده سینما رفتند.

معرفی فیلم هایی مشابه سبک هری پاتر!

خاطرات خون‌آشام (به انگلیسی: The Vampire Diaries) یک مجموعه تلویزیونی فراطبیعی درام است که توسط کوین ویلیامسون و جولی پلک بر اساس مجموعه کتاب‌هایی با همین نام، به نوشتهٔ ال جی اسمیت ساخته شده‌است. این مجموعه از شبکه سی‌دابلیو پخش می‌شد.

این سریال مقدمه ای بر داستان سریال اصیل ها(The Originals )است که داستان دو برادر خون آشام به نام های استفن و دیمن که دارای زندگی جاودانه هستند، قرن هاست میلشان برای نوشیدن خون انسان را مخفی کرده و میان مردم زندگی می کنند. آن ها قبل از اینکه اطرافیان متوجه عدم تغییر سن آن ها شوند، از شهری به شهر دیگر نقل مکان می کنند. اکنون آن دو به شهر ویرجینیا بازگشته اند، همان جایی که به خون آشام تبدیل شدند. استفن پسر شریفی است خوردن خون انسان را برای خود ممنوع کرده است تا مجبور نباشد کسی را بکشد، اما همواره سعی می کند مراقب اعمال برادر شرورش، دیمن باشد. بعد از آمدن به ویرجینیا، طولی نمی کشد که استفن …

معرفی فیلم هایی مشابه سبک هری پاتر!

دزدان دریایی کارائیب (به انگلیسی: Pirates of the Caribbean) یک مجموعه‌فیلم فانتزی شمشیربه‌دستان به تهیه‌کنندگی جری بروکهایمر بر اساس جاذبه پارک تفریحی والت دیزنی به همین نام است. این مجموعه یکی از اجزای اصلی رسانه‌ای به همین نام است.

کارگردانان این سری شامل گور وربینسکی (فیلم ۱-۳)، راب مارشال (۴)، یواخیم رانینگ (۵-۶)، اسپن سندبرگ (۵) است. نویسندگان اصلی فیلم تد الیوت و تری روسیو (۱-۴)؛ سایر نویسندگان استوارت بیتی (۱)، جای ولپرت (۱)، جف نیثنسن (۵)، کریگ مازن (۶) است. داستان توسط جک اسپارو (جانی دپ)، ویل ترنر (اورلاندو بلوم) و الیزابت سوان (کیرا نایتلی) دنبال می‌شود. شخصیت هایی مانند هکتور باربوسا (جفری راش) و جوشامی گیبز (کوین مک‌نالی) در طول فیلم جک، ویل و الیزابت را دنبال می‌کنند. چهارمین فیلم با سیاه‌ریش (ایان مک‌شین) و آنجلیکا (پنه‌لوپه کروز)، درحالی که پنجمین فیلم با آماندو سالازار (خاویر باردم)، هتری تیونر (برنتون توایتز) و کارینا اسمیث (کایا اسکودلاریو) ادامه پیدا می‌کند. این فیلم ها در یک فضای تاریخی داستانی اتفاق می افتند. جهانی تحت سلطه امپراتوری بریتانیا ، شرکت بازرگانی هند شرقی (براساس شرکت واقعی تجارت هند شرقی) و امپراتوری اسپانیا ، با دزدان دریایی که آزادی از قدرت حاکم را نشان می دهند. این سری با دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه آغاز می‌شود که نقدهای مثبتی را دریافت کرد و ۶۵۴ میلیون دلار آمریکا فروش کرد.

معرفی فیلم هایی مشابه سبک هری پاتر!

چیزهای عجیب (به انگلیسی: Stranger Things)، یک سریال اینترنتی آمریکایی، در سبک علمی تخیلی ترسناک است که توسط برادران دافر ساخته شده‌است. چیزهای عجیب از برنامه‌های اصلی نتفلیکس است و خود برادران دافر به همراه شاون لوی و دن کوهن تهیه‌کننده اجرایی آن هستند. فین ولفهارد، میلی بابی براون، نوآ اشنپ، گیتن ماتارازو ،کلب مک لاگلین، وینونا رایدر، دیوید هاربر، ناتالیا دایر، چارلی هیتون، جو کیری و کارا بوینو از جمله بازیگران اصلی سریال هستند. در فصل دوم، بازیگران جدیدی از جمله سیدی سینک، دیکر مونتگمری، شان آستین و پل رایزر نیز به سریال اضافه شدند.

وقایع سریال در دهه هشتاد میلادی در ایالت ایندیانا رخ می‌دهد. ایده اصلی سریال مرتبط با جهان موازی و نظریه دنیاهای چندگانه است. داستان فصل اول پیرامون ناپدید شدن پسری نوجوان به نام ویل بایرز می‌گذرد. این باعث می‌شود پای دوستان و خانواده او به ماجرا باز شود. آن‌ها در مسیر پیدا کردن ویل، متوجه موضوعات عجیبی می‌شوند. داستان فصل دوم نیز، یک سال بعد از فصل اول می‌گذرد و سرنوشت شخصیت‌های اصلی داستان را دنبال می‌کند که دوباره با چالش‌های جدیدی مواجه می‌شوند. یکی از خط‌های اصلی داستانی سریال مربوط به کاراکتر الون است، دختری عجیب که توانایی دورجنبی دارد و قادر است با ذهن خود اجسام را به حرکت در بیاورد.

معرفی فیلم هایی مشابه سبک هری پاتر!

آلیس در سرزمین عجایب (به انگلیسی: Alice in Wonderland) نام فیلمی در ژانر فانتزی تاریک از تیم برتون است که بر اساس رمان معروف لوئیس کارول به همین نام ساخته شده‌است. این فیلم در ۵ مارس سال ۲۰۱۰ میلادی اکران شد. این فیلم هفتمین همکاری جانی دپ و تیم برتون بعد از فیلم موزیکال سوئینی تاد بود. این فیلم در سال ۲۰۱۱ در هشتاد و سومین دوره مراسم اسکار برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی هنری و بهترین طراحی لباس شد.

آلیس دختر امپول زن چارلز کینگزلی جهانگرد است که در ۷ سالگی خواب سرزمین عجایب را می‌بیند و به آن‌جا وارد می‌شود. ۱۳ سال بعد آلیس برای ازدواج با لرد هانریش به اجبار به یک مهمانی وارد می‌شود و سپس با دنبال کردن یک خرگوش، به یک چاله عمیق سقوط می‌کند و برای بار دوم وارد سرزمین عجایب می‌شود. در آن‌جا می‌فهمد که ملکه سرخ علیه خواهرش ملکه سفید شورش کرده و اوضاع سرزمین عجایب به هم ریخته‌است. او باید شمشیر نورانی را که در قصر ملکه سرخ است به دست بیاورد و به وسیله آن سر اژدهای ملکه را از تنش جدا کند. آلیس در مسیرش با موجودات زیادی از جمله یک کرم ابریشم دانا که همیشه در حال قلیان کشیدن است، یک گربه که می‌تواند نامرئی شود، یک موش و همین‌طور فردی به نام کلاه‌دوز دیوانه آشنا می‌شود و بعدها با کمک آن‌ها شمشیر را به دست می‌آورد و به قصر ملکه سفید می‌رود. روز نهایی فرا می‌رسد و دو ملکه با ارتششان به میدان جنگ می‌روند. آلیس با اژدهای ملکه سرخ وارد جنگ می‌شود و با شمشیر سرش را از تنش جدا می‌کند. ملکه سرخ شکست می‌خورد و به همراه شوالیه اش تبعید می‌شود. درآخر، آلیس که کارش را در سرزمین عجایب تمام کرده با نوشیدن خون اژدها دوباره به دنیای واقعی برمی گردد و با ازدواج با هانریش مخالفت می‌کند. بعد به همراه دوست پدرش به سمت رؤیای پدرش که سفر به تمام نقاط جهان بود می‌رود.

معرفی فیلم هایی مشابه سبک هری پاتر!

سرگذشت نارنیا (به انگلیسی: The Chronicles of Narnia)؛ مجموعه‌ای از هفت رمان خیال‌پردازی نوشتهٔ سی اس لوئیس برای کودکان است که در ایران بیشتر با نام ماجراهای نارنیا شناخته می‌شود. این مجموعه که به عنوان یک اثر کلاسیک در ادبیات کودک و شناخته‌ترین اثر نویسنده‌اش شناخته می‌شود، بیش از ۱۲۰ میلیون نسخه از آن به ۴۱ زبان فروخته شده در بین سال‌های ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۴ نوشته شده‌است. این مجموعه در قلمرو خیالی نارنیا، دنیایی خیالی از جادوها، موجودات افسانه‌ای و حیوانات سخنگو قرار دارد. این مجموعه داستان، ماجراهای کودکان مختلفی را روایت می‌کند که نقش اصلی را در تاریخ جهان نارنیا دارند. به‌جز در اسب و آدمش، قهرمانان اصلی همه کودکان دنیای واقعی هستند که به طرز جادویی به نارنیا منتقل می‌شوند؛ جایی که گاهی توسط اصلان برای محافظت از نارنیا در برابر شر دعوت می‌شوند. این کتاب‌ها کل تاریخ نارنیا را شامل می‌شوند؛ از زمان ایجاد آن در خواهرزاده جادوگر تا نابودی نهایی آن در آخرین نبرد.

معرفی فیلم هایی مشابه سبک هری پاتر!

ارباب حلقه‌ها (انگلیسی: The Lord of the Rings) یک مجموعه‌فیلم است که پیتر جکسون کارگردانی‌شان کرده‌است. این فیلم‌ها براساس رمان ارباب حلقه‌ها نوشتهٔ جی. آر. آر. تالکین ساخته شده‌اند. مجموعهٔ ارباب حلقه‌ها شاملِ سه فیلم است: ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه (۲۰۰۱)، ارباب حلقه‌ها: دو برج (۲۰۰۲) و ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه (۲۰۰۳). پخش‌کنندهٔ این فیلم‌ها شرکت نیو لاین سینما و وینگ نات فیلمز است. گروه بازیگران این مجموعه الایجا وود، ایان مک‌کلن، لیو تایلر، ویگو مورتنسن، شان آستین، کیت بلانشت، جان ریس-دیویس، کریستوفر لی، بیلی بوید، دامینیک مانهن، اورلاندو بلوم، هوگو ویوینگ، اندی سرکیس و شان بین هستند.

داستان این مجموعه در دنیای خیالی سرزمین میانی واقع شده و داستان هابیت به‌نام فرودو بگینز را روایت می‌کند که همراه با یاران حلقه در تلاش هستند تا حلقه یگانه را به‌منظوری جلوگیری از رسیدن به صاحبش، ارباب تاریکی سائورون که با آن می‌تواند سرزمین میانی را تصاحب کند، نابود کنند. یاران در نهایت از هم جدا می‌شوند و فرودو با همراه دوست وفادارش سم‌وایز گمجی و گالوم خیانتکار به تلاش خود ادامه می‌دهد. در همین حین، آراگورن وارث تاج‌وتخت گاندور، همراه با لگولاس، گیملی، برومیر، مری، پپین و گندالف جادوگر، متحد می‌شوند تا مردم آزاد سرزمین میانه را از دست نیروهای سائورون نجات دهند و آن‌ها را در جنگ حلقه‌ها جمع کنند تا با منحرف کردن توجه سائورون، به فرودو برای نابودی حلقه در کوه نابودی کمک کنند.

معرفی فیلم هایی مشابه سبک هری پاتر!

گرگ‌ومیش (به انگلیسی: Twilight) فیلمی محصول سال ۲۰۰۸ م. است که بر اساس رمانی تخیلی و رمانتیک به نام سپیده‌دم ساخته شده‌است. در این فیلم کریستن استوارت در نقش بلا سوان و رابرت پتینسون در نقش خون‌آشامی به نام ادوارد کالن نقش‌آفرینی می‌کنند.

نمایش این فیلم از ۲۱ نوامبر ۲۰۰۸ م. آغاز شد و در روز نخست اکران توانست ۳۵٫۷ میلیون دلار فروش کند. فیلم ماه نو ادامهٔ داستان این فیلم است.

دختر نوجوانی به نام ایزابلا «بلا» سوان تصمیم می‌گیرد از خانهٔ مادرش در فینیکس در آریزونا به شهر کوچک فورکس در ایالت واشینگتن نقل مکان کند و در کنار پدرش چارلی زندگی کند. در مدرسهٔ بلا با همکلاسی‌اش ادوارد کالن آشنا می‌شود. ادوارد در اصل خون‌آشام ۱۰۹ ساله‌ای است که در ظاهر نوجوان ۱۷ ساله‌ای به نظر می‌آید. البته ادوارد و خانواده‌اش فقط از خون حیوانات می‌آشامند. هر چند در ابتدا ادوارد سعی می‌کرده از این عشق دوری کند ولی با این حال آن دو دل به یکدیگر می‌بازند. بلا ادوارد را خاطرجمع می‌سازد که مشکلی با خون‌آشام بودن او و خانواده‌اش ندارد. وقتی‌که سه خون‌آشام مسافر جیمز، لورن و ویکتوریا به شهر فورکس گذر می‌کنند، زندگی بلا دستخوش خطر از جانب آن‌ها می‌شود. خانوادهٔ ادوارد، یعنی آلیس، کارلایل، اِزمه، جاسپر، اِمت، و روزالی به او کمک می‌کنند که از دست خون‌آشام‌ها فرار کند و زندگی خود را به خطر می‌اندازند تا او را حفظ کنند. جیمز تمام سعی خودش‌را می‌کند تا بلا را پیدا کند.

معرفی فیلم هایی مشابه سبک هری پاتر!


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟