سرانجام نرخ کرایه‌های تاکسی در سال جدید


سرانجام نرخ کرایه‌های تاکسی در سال جدید

پارسینه: معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه انعطاف‌پذیری در قیمت کرایه‌های تاکسی با استفاده از ظرفیت هوشمندسازی ضرورت دارد گفت:‌می‌توان بسته به مدت سفر و ترافیک افزایش دامنه ۳۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی را در نظر...

سرانجام نرخ کرایه‌های تاکسی در سال جدید
بررسی نرخ کرایه انواع تاکسی، سرویس مدارس و تعیین بهای انواع خدمات تاکسیرانی در سال ۱۴۰۱ امروز در صحن شورای شهر مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و سرانجام پیشنهادات مربوطه در این زمینه با اکثریت آراء به تصویب رسید.

به گزارش فارس، مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اینباره اظهار داشت:‌باید انعطاف در قیمت‌گذاری نرخ کرایه تاکسی‌ها داشته باشیم که این مسأله ظرفیت هوشمندسازی تاکسیرانی را نشان خواهد داد.
وی افزود: ان‌شاءالله برای سال آینده سامانه مربوطه ایجاد خواهد شد البته در حال حاضر QR کد در تاکسی‌ها فعال است و مسافران می‌توانند با استفاده از آن کرایه‌های خود را الکترونیکی بپردازند.

معاون شهردار تهران گفت:‌می‌خواهیم محاسبه کرایه‌ها به این صورت باشد که برای راننده مدت زمان سفر و ترافیک لحاظ شود مانند تاکسی‌های اینترنتی و علاوه بر نرخ پایه که به تأیید شورای شهر می‌رسد بسته به مدت سفر و ترافیک نرخ ترافیک تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه انعطاف‌پذیری در نرخ کرایه تاکسی عادلانه است گفت:‌در تاکسی‌های اینترنتی دامنه این تغییر ۱۸۰ تا ۲۰۰ درصد است، ولی ما آن را می‌خواهیم در تاکسی‌ها به ۳۰ درصد محدود کنیم و اگر این کار را انجام ندهیم در زمان ترافیک یا بارندگی‌ها تاکسی‌ها از سیستم خارج می‌شوند و دربستی مسافر می‌گیرند تا برایشان مقرون به صرفه باشد.

در ادامه مهدی چمران گفت:‌با این صحبت‌های شما نرخ کرایه پس ۵۵ درصد افزایش می‌یابد و این عادلانه نیست.

شفیعی پاسخ داد: این بحث فنی دارد به صورت قطعی ۵۵ درصد اضافه نمی‌شود و متناسب سفر سقف ۳۰ درصد در نظر می‌گیریم.

چمران گفت:‌اگر این چنین باشد منطقی است، ولی باید دید آیا سیستم مرکزی می‌تواند آن را کنترل کند و شرایط مانند تاکسی‌های اینترنتی شود شخصی که سوار تاکسی شود باید بداند چقدر در شرایط پیش‌رو کرایه پرداخت کند در غیر اینصورت دعوای مسافر و راننده ایجاد می‌شود.

وی گفت:‌بنابراین انعطاف‌پذیری در نرخ کرایه تاکسی مشروط به راه‌اندازی سیستم هوشمند باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو