بایدن:قصد جنگ با روسیه را نداریم


بایدن:قصد جنگ با روسیه را نداریم

جو بایدن در بخشی از سخنان خود گفت: «قصد جنگ با روسیه را نداریم، اما می‌خواهیم این پیام را برسانیم که به همراه متحدانمان از هر ذره از قلمروی ناتو دفاع می‌کنیم.»

بایدن:قصد جنگ با روسیه را نداریم

به گزارش راهبرد معاصر رئیس جمهور آمریکا شبانگاه سه شنبه به وقت تهران در سخنانی از اقدام قاطع علیه اقتصاد روسیه خبر داد و افزود که ایالات متحده همراه با متحدانش از قلمروی ناتو محافظت می‌کند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در بخشی از سخنان خود گفت که با آلمان همکاری می‌کنیم تا مطمئن شویم پروژه خط لوله گازی «نورد استریم -۲» پیش نخواهد رفت. وی در ادامه از تحریم دو موسسه مالی بزرگ روسیه خبر داد و افزود، اقدام قاطع علیه اقتصاد روسیه اتخاذ می‌کنیم.

جو بایدن در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: «قصد جنگ با روسیه را نداریم، اما می‌خواهیم این پیام را برسانیم که به همراه متحدانمان از هر ذره از قلمروی ناتو دفاع می‌کنیم.»

رئیس جمهور ایالات متحده، روسیه به انجام عملیات «پرچم دروغین» متهم کرد و گفت، در صورت پیش روی روسیه، این کشور خود مسئول خواهد بود.

بایدن همچنین گفت: «نیروهای بیشتری از آمریکا در منطقه بالتیک و در استونی، لتونی و لیتوانی مستقر خواهند شد.»

رئیس جمهور آمریکا افزود: «هنوز زمان برای استفاده از گزینه دیپلماسی و جلوگیری از بدترین سناریو در اوکراین وجود دارد.»

رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه با به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک دستور داد نیروهای روسیه در این مناطق مستقر شوند تا از آنها برابر اقدام نظامی احتمالی نیروهای اوکراینی دفاع کنند.

به رسمیت شناختن این مناطق در بحبوحه افزایش تنش‌ها بین مسکو و ناتو صورت گرفت، ائتلاف نظامی که مسکو آن را به تضعیف امنیت ملی خود از طریق گسترش به سمت شرق در اروپا متهم می‌کند.

ایالات متحده و متحدانش پیشنهاد روسیه برای تعلیق گسترش ناتو و عقب‌نشینی از حضور نظامی خود در این قاره را رد کرده‌اند. در عوض، آنها مسکو را به برنامه ریزی برای جنگ علیه اوکراین متهم کردند. حامیان خارجی کی‌یف هواپیماهای مملو از تسلیحات پیشرفته را به اوکراین ارسال کرده و مدعی شدند که برای دفاع از کشور برابر روسیه به آنها نیاز است. مسکو، اما اعلام کرده این محموله‌ها برای تقویت توانایی‌های ارتش اوکراین در آماده‌سازی برای حمله به جدایی طلبان بوده است./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس