دانشگاه علوم اسلامی رضوی، حوزه علمیه ای مدرن است


دانشگاه علوم اسلامی رضوی، حوزه علمیه ای مدرن است

حجت الاسلام والمسلمین نواب فعالیت های علمی پژوهشی دانشگاه رضوی را حرکت علمی ارزشمندی خواند که در مقایسه با مراکزی شبیه خود، فاصله بسیاری دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در سفر به مشهد مقدس، ضمن حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و بازدید از این مجموعه، درجمع اعضای هیئت علمی این دانشگاه سخنرانی کرد.

وی با اشاره به جایگاه علمی این دانشگاه اظهار داشت: هرچه از دانشگاه رضوی و فعالیت های علمی و پژوهشی آن سخن بگوئیم کُنه این حرکت ارزشمند علمی را نمی توان دریافت.

وی افزود: این مجموعه علمی در بین اقران خودش نظیر دانشگاه مفید، امام صادق و شهید مطهری ایجاد شد اما در شورای عالی حوزه هر موقع سخن از این مراکز می شد همه مدافع دانشگاه رضوی بوده و آن را حوزه علمیه مدرن می خواندند که با اقران در نظرشان خیلی فاصله داشت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: همجواری با مضجع شریف علی بن موسی الرضا(ع) در این موفقیت ها بسیار موثر است، حوزه علمیه خراسان در این مورد هنرش را خوب بکار برد و دانشگاه رضوی خوش درخشید.

وی افزود: یکی از بهترین فعالیت های این دانشگاه تربیت دانشجو برای نظام و نیز تبلیغ در خارج کشور بود که هر چه بیشتر ادامه داشته باشد ثمرات و برکات بیشتری خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به حضور دانشجویان عراقی در ایران بیان داشت: برخی دانشگاه ها در کشور دانشجوی عراقی پذیرش کرده اند که با توجه به فعالیت های موفق دانشگاه، خوب است نسبت به این مورد در این مرکز علمی هم اقدام شود.

وی با بیان اینکه عراقی ها به امام رضا(ع) دلبستگی خاصی دارند، گفت: ما در جهان اسلام به نیروی تربیت یافته نیاز داریم شما اگرنیروی عراقی پذیرش و آموزش دهید، طالب دارد و استقبال خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از شیخ عبدالکریم بعنوان احیاگر حوزه علمیه یاد کرد و افزود: از درون این حوزه شخصیتی مثل حضرت امام (رض) پرورش یافت که جهانی را متحول کرد.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران