بارش پراکنده در برخی نقاط کشور


بارش پراکنده در برخی نقاط کشور

رئیس مرکز ملی پش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده در برخی نقاط، وزش باد شدید و ورود سامانه بارشی جدید به غرب کشور خبر داد.

بارش پراکنده در برخی نقاط کشور
صادق ضیاییان اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۴اسفندماه) در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: پنجشنبه (۵اسفندماه) تا ظهر بارش خفیف باران در مناطق شرقی خراسان رضوی دور از انتظار نیست و از اواخر وقت این روز سامانه بارشی جدیدی به‌تدریج از جنوب غرب وارد کشور می‌شود.

رئیس مرکز ملی پش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: با ورود این سامانه، روز جمعه (۶اسفندماه) در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از جنوب غرب و زاگرس مرکزی بارش باران، وزش باد شدید موفتی و در مناطق مستعد رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.

وی درباره محدوده شدت بارش‌ها گفت: روز شنبه (۷اسفندماه) به جز مناطق فوق در قسمت‌های مرکزی و شمال شرق کشور و استان‌های ساحلی خزر نیز شاهد فعایت سامانه بارشی خواهیم بود و یکشنبه (۸اسفندماه) در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان شنبه در بخش‌هایی از مرکز و جنوب و یکشنبه در جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد که در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست و روز یکشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۵ اسفندماه) صاف همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و برای روز جمعه (۶ اسفندماه) نیمه ابری تا ابری و گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۴ و ۵ اسفند ماه) بندرعباس با دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۴- و ۳- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)