معاون استاندار لرستان: ایمن سازی آزادراه خرم‌آباد - پل زال در دستور کار قرار گیرد


معاون استاندار لرستان: ایمن سازی آزادراه خرم‌آباد - پل زال در دستور کار قرار گیرد

خرم‌آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: آزادراه خرم‌آباد- پل زال نواقصی دارد که با توجه به موقعیت این محور، اصلاح و ایمن سازی این موارد باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا احمدرضا دالوند روز چهارشنبه در جلسه با مدیر طرح‌های آزادراه‌ غرب و جنوب غربی کشور افزود: آزادراه‌های استان به ویژه در مسیر خرم‌آباد - پل زال دارای نواقصی هستند.

وی تاکید کرد: نقاط حادثه‌خیز آزادراه‌های لرستان باید هرچه سریع‌تر شناسایی و با اولویت بندی،اصلاح شود تا آسیب مالی، جرحی و تلفات جانی در این محورهای سراسری به حداقل برسد و این زیرساخت ها به نقطه قوتی برای توسعه استان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه جاده‌ها در برخی از مسیرها روشنایی مناسبی ندارند اظهار داشت: همچنین باید فضای مناسبی در مسیر آزادراه خرم‌آباد- بروجرد- اراک برای استقرار پلیس‌راه، هلال‌احمر و مراکز خدماتی و رفاهی در نظر گرفته شود.

دالوند گفت: آزادراه‌ها شاهراه‌ اصلی حمل و نقل جاده‌ای در کشور و مهمترین زیرساخت‌های توسعه لرستان محسوب می‌شوند بنابراین ادامه عملیات ساخت آزادراه خرم‌آباد- بروجرد- اراک در سه قطعه با مسافت حدود ۶۶ کیلومتر باید هرچه سریعتر اجرا شود و به بهره‌برداری برسد.

وی مهمترین مشکل این پروژه را تامین اعتبار مالی دانست و افزود: طبق برآورد صورت گرفته، بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این پروژه نیاز است.

آزادراه خرم آباد - پل زال ۱۰۴ کیلومتر طول دارد و در فصل بارش دچار ریزش کوه و انسداد می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر