سرپرست فرمانداری پارسیان: طرح‌های شیلاتی و صیادان حمایت می‌شوند


سرپرست فرمانداری پارسیان: طرح‌های شیلاتی و صیادان حمایت می‌شوند

بندرعباس - ایرنا - سرپرست فرمانداری پارسیان گفت: پرورش ماهی فرصت مغتنمی در تقویت اقتصاد و توسعه اشتغال کشور و این منطقه بوده و از طرح‌های شیلاتی و صیادان این شهرستان حمایت می‌کنیم.

فرهنگ سالمی روز چهارشنبه در دیدار جمعی از اعضای ستاد تنظیم بازار با صیادان افزود: اهمیت نقش صیادان در جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست و با توجه به اینکه معیشت ساحل نشینان و مردم، از طریق صید و صیادی است، اجرای برنامه‌ها و فعالیت های حمایتی در منطقه بسیار لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: شغل جوانان و ساحل نشینان صید و صیادی است و قشر زیادی از مردم شهرستان از راه دریا مخارج زندگی و هزینه‌های معیشتی خود را تأمین می‌کنند، لذا مسوولان شیلات باید حمایت جدی از این قشر زحمت کش جامعه داشته باشند.

وی اضافه کرد: شهرستان پارسیان ظرفیت‌ها بسیاری به دلیل وجود ساحل، در حوزه پرورش ماهی در قفس و لاور ماهی، صید و صیادی دارد و با توجه با تاکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و در راستای تحقق شعار سال (تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زداییها)، با حمایت سایر دستگاه‌های ذیربط موانع پیش رو در زمینه جامعه صید و صیادی برداشته شود.

لازم به ذکر است سرپرست فرمانداری پارسیان به اتفاق جمعی از مسوولان شهرستان از بندر و اسکله مردمی روستای بستانو، طرح پرورش لاور ماهی و همچنین از روستای مغدان بازدید کرد.

شهرستان پارسیان با نام سابق گاوبندی در چندین سال قبل یکی از بخش‌های شهرستان بندر لنگه بوده که به سطح شهرستان ارتقاء یافته‌است.

این شهرستان با ۱۹۰۶ کیلومتر مربع مساحت در فاصله ۳۸۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و دارای سه شهر به نام های (پارسیان، دشتی و کوشکنار) و ۲ بخش به نام های (مرکزی وکوشکنار) است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنج عضو استان قم به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی "قاف" راه یافتند