راهنمای بازی Sifu برای تازه واردها


راهنمای بازی Sifu برای تازه واردها

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) اگر قصد تجربه کردن بازی Sifu – سیفو را دارید، در این راهنما به نکاتی پرداخته‌‎ایم که کمک می‌کنند تا با مکانیک‌ها و ویژگی‌های این بازی جذاب بهتر آشنا شوید. بازی Sifu به یکی از موفق‌ترین عناوین چند ماه اخیر تبدیل شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ اگر می‌خواهید به سراغ این عنوان بروید،... نوشته راهنمای بازی Sifu...

اگر قصد تجربه کردن بازی Sifu – سیفو را دارید، در این راهنما به نکاتی پرداخته‌‎ایم که کمک می‌کنند تا با مکانیک‌ها و ویژگی‌های این بازی جذاب بهتر آشنا شوید.

بازی Sifu به یکی از موفق‌ترین عناوین چند ماه اخیر تبدیل شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ اگر می‌خواهید به سراغ این عنوان بروید، بهتر است که نکات زیر را در یاد داشته باشید.

داستان بازی سیفو در عصر مدرن رخ می‌دهد و می‌توان آن را یک فیلم سینمایی رزمی در رابطه با انتقام توصیف کرد. یک روز، مردی به نام «یانگ» نزد استاد سابقش می‌رود و درخواست می‌کند تا یک تکنیک ممنوعه را به او آموزش دهد. استاد حاضر به انجام این کار نیست، در نتیجه کشته می‌شود. شما در نقش پسر یا دخترش (انتخاب با شماست)، باید انتقام پدر را گرفته و یانگ را به سزای اعمالش برسانید.

راهنمای بازی Sifu

سیفو بازی چالش‌برانگیزی است، حتی برای کسانی که مکانیک‌ها و سیستم‌های گیم‌پلی آن را درک می‌کنند. گاهی یک اشتباه کوچک، همه‌ی معادلات را برهم می‌زند و ناخواسته شرایط برای شما سخت می‌شود. بازی، دقیق و واضح همه چیز را به شما توضیح نمی‌دهد و به تدریج و با آزمون و خطا، باید به جزئیات پی ببرید.

بازی‌های زیادی شبیه به سیفو وجود ندارند و برداشت متفاوتی از ژانر مبارزه‌ای ارائه می‌دهد. برای بهبود در این بازی، نکات زیر را حتما به خاطر بسپارید.

سازوکار مرگ در بازی چیست؟

راهنمای بازی Sifu برای تازه واردهاراهنمای بازی Sifu برای تازه واردها

درجه‌ی سختی بازی قابل انتخاب نیست و هیچ گزینه‌ی کمکی هم وجود ندارد که شرایط را آسان‌تر کند. بنابراین قبل از آغاز، بهتر است بدانید که کار سختی در پیش دارید. تنها راه عبور از مراحل، این است که مهارت بالایی داشته باشید و تمرین کنید.

یکی از مکانیک‌های نوآورانه‌ی بازی که احتمالا از آن شنیده‌اید، «سیستم مرگ» است. هنگامی که کشته می‌شوید، بازگشت شما به همان‌جایی که بودید، هزینه دارد: شما کمی پیرتر شده‌اید. در نتیجه، باید بازی را قبل از اینکه شخصیت اصلی به 80 سالگی برسد و ناتوان شود، به پایان برسانید. در طول مراحل، می‌توانید مهارت‌های تازه‌ای را باز کنید اما چیزی برای ارتقای سلامتی وجود ندارد. سیفو را می‌توانیم یک برداشت متفاوت از ژانر «روگ‌لایک» نیز بدانیم که بدون شک تازه‌واردها را غافل‌گیر می‌کند اما با کمی صبوری و تمرین، به پایان رساندن بازی امکان‌پذیر است.

بازی در مجموع 5 مرحله دارد و از آنجایی که زیاد کشته می‌شوید، از یک جایی به بعد باید پیش‌بینی کنید که آیا با شرایط فعلی، می‌توانید به پایان بازی برسید یا خیر. اگر در مرحله‌ی دوم، شخصیت شما به 60 یا 70 سالگی رسید، به این معنا است که دیگر شانسی برای رسیدن به دو مرحله‌ی پایانی ندارید. اگر در چنین موقعیتی گرفتار شدید، بهتر است مرحله‌ی دوم یا سوم را تکرار کنید تا آن‌ها را با سن کمتری به اتمام برسانید.

اگر مراحل قبلی را از ابتدا آغاز کنید، مهارت‌هایی که به‌صورت دائمی باز کرده‌اید، با شما همراه خواهند بود و با توجه به اطلاعاتی که دارید، سرعتتان در تکمیل این مراحل بالاتر خواهد رفت. ایده‌آل این است که پس از پایان مرحله‌ی دوم، شخصیت شما 30 ساله یا کمتر باشد و هنگامی که مرحله‌ی آخر می‌رسید هم بین 40 الی 50 سال سن داشته باشد. بیشتر از این سن، کار بسیار سخت خواهد شد.

یک حرکت رزمی خاص را انتخاب کرده و در آن به استادی برسید

راهنمای بازی Sifu برای تازه واردهاراهنمای بازی Sifu برای تازه واردها

بازیکنان می‌توانند از امتیازات تجربه (XP) برای خرید حرکات رزمی جدید استفاده کنند. همچنین با کسب امتیاز تجربه‌ی بیشتر، می‌توانید این حرکات را به‌طور دائمی باز کنید. توصیه ما این است که تمرکز خود را روی یک حرکت خاص بگذارید و آن‌ها را به طور کامل باز کنید زیرا خرید یک مهارت به صورت موقت، فایده‌ای ندارد.

باز کردن همه‌ی مهارت‌ها بسیار وقت‌گیر است اما می‌تواند استراتژی خوبی باشد، به شرطی که آن‌ها را استفاده کنید. بهتر است روی هر کدام از این مهارت‌ها، برای مدتی متمرکز باشید تا در آن‌ها به درجه‌ی استادی برسید.

حرکت‌های اساسی را یاد بگیرید

راهنمای بازی Sifu برای تازه واردهاراهنمای بازی Sifu برای تازه واردها

از جاخالی دادن تا مشت زدن، برای موفقیت در مبارزات باید حرکات مختلف را با یکدیگر تلفیق کرده و آن‌ها را به شکلی موثر، استفاده کنید. چنین کاری آسان نیست و کسانی که بازی‌های مبارزه‌ای دیگری را تجربه کرده‌اند، در این زمینه برتری خواهند داشت. اگر تازه وارد هستید، باید مدتی را صرف تمرین کردن کنید.

در بازی، یک سالن تمرین وجود دارد که آنجا می‌توانید با دشمنان دیجیتالی مبارزه کنید؛ بعضی از آن‌ها حتی حرکت نمی‌کنند تا رویشان فن بزنید. اگر با کیبورد بازی می‌کنید و این حس را دارید که اگر جای بعضی از دکمه‌ها تغییر پیدا کند، نتیجه‌ی بهتری می‌گیرید، از بخش تنظیمات آن‌ها را تغییر دهید. باز هم تکرار می‌کنیم که مهم‌تر از هر چیزی، تمرین کردن است.

فشردن بی‌هدف دکمه‌ها نتیجه‌ی مثبتی ندارد

راهنمای بازی Sifu برای تازه واردهاراهنمای بازی Sifu برای تازه واردها

اینکه به صورت تصادفی و بی‌هدف، دکمه‌های حمله را فشار دهید، منجر به این می‌شود که دشمنان (خصوصا غول‌آخرها) به راحتی ضربات را دفع کرده و در ادامه شما را مجازات کنند. بازی Sifu شما را تشویق می‌کند تا اولویت را روی دفع کردن و جاخالی دادن بگذارید زیرا با این کار، می‌توانید با تکنیک ضدحمله، دشمنان را غافل‌گیر کنید.

البته شاید علاقه‌ای به دفاعی بازی کردن نداشته باشید که در این صورت، باید حرکات تلفیقی قدرتمند (کمبوها) را به خوبی به یاد داشته باشید و سبک مبارزه‌ی دشمنان را بشناسید. شناخت شما از دشمن، کمک می‌کند تا با آن‌ها بهتر مقابله کنید. اما در هر صورت، اهمیت مهار ضربات و جاخالی دادن را نادیده نگیرید.

ارتقا را فراموش نکنید

راهنمای بازی Sifu برای تازه واردهاراهنمای بازی Sifu برای تازه واردها

در طول مراحل، به معبدهایی (Shrine) می‌رسید که برای ارتقا باید سراغشان بروید. در منوی ارتقا، سه بخش وجود دارد که هرکدامشان شامل سه زیرمجموعه می‌شوند، در نتیجه باید 9 بخش مختلف از شخصیت خود را ارتقا دهید. هر کدام از این بخش‌ها هم در ازای ارتقا، چیزی از شما کم می‌کنند: سن، امتیاز یا اکس‌پی.

توصیه ما این است که در سریع‌ترین زمان ممکن، «فوکوس متر» (Focus meter) را از بخش «تجربه» خریداری کنید؛ این کار شاید باعث شود ارتقای حرکات رزمی کمی به تاخیر بیفتد اما ارزشش را خواهد داشت. سپس، روی برقراری تعادل میان استامینا (همان استقامت) و جلوگیری از کاهش سریع سلامتی (Health drains) تمرکز کنید. ارتقای سلاح‌ها هم می‌تواند مفید باشد و باعث می‌شود این اسلحه‌های سرد آسیب بیشتری به دشمن وارد کنند یا دیرتر شکسته شوند.

دشمنانی که نمی‌خواهند با شما مبارزه کنند را به چالش نکشید

راهنمای بازی Sifu برای تازه واردهاراهنمای بازی Sifu برای تازه واردها

همه‌ی آدم‌هایی که در بازی Sifu ملاقات می‌کنید، دشمن شما نیستند و قصد مبارزه کردن ندارند. در اتاقِ قبل از «کلاب» (پیش از سه آزمون)، می‌توانید بدون اینکه با تعدادی از دشمنان سرسخت مبارزه کنید، پیش بروید.

با آدم‌هایی که مشغول تمرین کردن هستند، درگیر نشوید. به طرف درب داخلی بروید و آنجا یک شخصیت تحت کنترل هوش مصنوعی به شما می‌گوید که باید سه آزمون را پشت سر بگذارید. قهرمان داستان پاسخ می‌دهد که آماده است و سپس بدون اینکه مشکلی ایجاد شود، از این بخش عبور می‌کند.

اجازه ندهید حرف زدن دشمنان تمام شود

راهنمای بازی Sifu برای تازه واردهاراهنمای بازی Sifu برای تازه واردها

گاهی قبل از آغاز یک مبارزه، دشمن شما همانند فیلم‌های سینمایی، شروع به سخنرانی می‌کند. شاید جوانمردانه نباشد اما توصیه می‌کنیم از فرصت استفاده کرده و در حین این حرف‌ زدن‌ها، اولین ضربه را بدون دردسر به او وارد کنید.

البته اگر داستان و بعضی جزئیات برای شما اهمیت دارد، بهتر است اولین بار به حرف‌ آن‌ها گوش دهید اما دفعات بعدی، دیگر ضرورتی ندارد. شاید فکر کنید که مگر یک ضربه تا چه اندازه تاثیرگذار است، پس از تجربه‌ی بازی، جواب خود را دریافت خواهید کرد.

پس سریعا یک ضربه به دشمن وارد کرده و قبل از اینکه جمله‌اش را تمام کند، او را به زمین بزنید. بعضی از دشمنان، آز آن چیزی که انتظار دارید، سرسخت‌تر هستند، پس فرصت را از دست ندهید تا برای لحظاتی، دست بالاتر را داشته باشید.

در مرحله‌ی «اسکوآتس» (Squats) باقی بمانید

راهنمای بازی Sifu برای تازه واردهاراهنمای بازی Sifu برای تازه واردها

اسکوآتس، اولین مرحله‌ی بازی است که عبور از آن چندان سخت نیست، شاید دو بار یا نهایت سه بار بمیرید اما از آن عبور می‌کنید. این بخش در واقع برای آموزش بوده و در مقایسه با بخش‌های بعدی، با شما مهربان است.

بهتر است برای رد شدن از این منطقه عجله نکنید و آنجا به تمرین بپردازید تا حرکات تازه را یاد بگیرید و بهتر مبارزه کنید. مرحله‌ی دوم، کلاب است که چالش اصلی از آنجا آغاز می‌شود و باید آمادگی خوبی داشته باشید. در ضمن باید مرحله‌ی اول را در سن پایین تمام کنید، در غیر این صورت حتی رسیدن به مرحله‌ی سوم هم ممکن نخواهد بود. فقط هنگامی که در اواخر 20 سالگی یا اوایل 30 سالگی هستید، وارد مرحله‌ی باشگاه شوید.

مبارزات را به جای دست‌های خالی، با اسلحه آغاز کنید

راهنمای بازی Sifu برای تازه واردهاراهنمای بازی Sifu برای تازه واردها

اسلحه‌ها بهترین دوست بازیکنان هستند. درست است که قدرت اصلی شما در مشت‌هایشان است اما همیشه در جستجوی یک سلاح سرد باشید، زیرا مبارزات را به مراتب آسان‌تر می‌کند و محاصره نمی‌شوید.

دشمنانی که در مقابل شما قرار می‌گیرند، متنوع بوده و بعضی‌هایشان قوی‌تر هستند، اسلحه‌‎ی خود را قبل از اینکه بشکند، صرف آن‌ قدرتمندترها کنید. همچنین اگر دشمنی سلاح در دست دارد، باید شکست دادن او را در اولویت قرار دهید چراکه با هر ضربه، آسیب شدیدی به شما وارد می‌کند. پس از اینکه سلاح وی به زمین افتاد، آن را سریع بردارید و علیه دیگران استفاده کنید.

این اسلحه‌ها می‌توانند هر چیزی باشند، از یک لوله‌ی شکسته تا بطری‌های شیشه‌ای. شما قادر هستید تا آن‌ها را به سوی دشمن هم پرتاب کنید که گیج‌شان می‌کند و برای لحظاتی از حرکت می‌ایستند. از مرحله‌ی سوم است که دشمنانی با اسلحه‌های تیز را ملاقات می‌کنید، به آن‌ها توجه داشته باشید و هوشیارانه‌تر مبارزه کنید.

دور شدن از دشمنان و فریب دادن آن‌ها

راهنمای بازی Sifu برای تازه واردهاراهنمای بازی Sifu برای تازه واردها

اگر هیچ سلاح سردی در دسترس نبود، ترس نداشته باشید، راه‌های دیگری هم برای مقابله با جمعیت بزرگی از دشمنان وجود دارد. شما می‌توانید آن‌ها را به حاشیه‌ها برانید تا نتوانند شما را محاصره کنند.

یک مثال خوب، کشاندن آن‌ها به راهروها است یا اینکه نزدیک به دیوارها مبارزه کنید تا کسی از پشت به شما حمله نکند. منتظر بمانید تا دشمنان حمله‌ور شوند و سپس با کمک دیوار، به آن‌ها ضدحمله بزنید. در این لحظات باید حواستان به همه‌ی دشمنان باشد، بعضی از آن‌ها زیرک‌تر هستند و سعی می‌کنند شما را دور بزنند.

فرار کردن هم گزینه‌ی خوبی است و شما را از محاصره خارج می‌کند. در مبارزه با غول‌آخرها، تا آنجا که ممکن است، دشمن را خسته کنید.

از حالت عکاسی (Photo Mode) برای بررسی شرایط استفاده کنید

راهنمای بازی Sifu برای تازه واردهاراهنمای بازی Sifu برای تازه واردها

این روزها، اکثر بازی‌ها یک حالت عکاسی دارند تا بتوانید تصاویر زیبایی را به ثبت برسانید. این ویژگی در بازی Sifu هم وجود دارد اما کارکرد آن فقط به عکس گرفتن خلاصه نمی‌شود. بازی شاید هیچ کمکی به شما نکند اما این ویژگی را باید به چشم یک پشتیبانی کوچک دید. با کمک حالت عکاسی، می‌توانید نگاهی به اطراف داشته باشید و شرایط و محیط را بررسی کنید.

گاهی که محاصره می‌شوید و مشت‌ها یکی پس از دیگری روانه‌ی صورت شما می‌شوند، نمی‌توانید درست فکر کنید و عملکرد موردانتظار را ندارید. بازی را متوقف کنید و وارد بخش عکاسی شوید. نگاهی به اطراف بیندازید تا ببینید آیا سلاحی را رویت می‌کنید یا خیر، به نقاط خروج نگاهی بیندازید، برای شکست دادن دشمنان برنامه‌ریزی کنید و سپس مبارزه را ادامه دهید.

بازی Sifu هم‌اکنون بر روی پلی استیشن 5، رایانه‌های شخصی و پلی استیشن 4 در دسترس قرار دارد.

منبعgamerant

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص