30 درصد از اعتبارات استقبال از بهار به حاشیه شهر مشهد اختصاص یابد


30 درصد از اعتبارات استقبال از بهار به حاشیه شهر مشهد اختصاص یابد

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حداقل 30 درصد از اعتبارات استقبال از بهار باید در حاشیه شهر هزینه شود تا بهار 1401 بهاری متفاوت و بانشاط برای ساکنان این پهنه‌ها باشد.

سید ابراهیم علیزاده با اشاره به پیش رو بودن نوروز اظهار کرد: بیش از ۱۳ سال است که همزمان با آغاز سال نو و بهار طبیعت شهرداری مشهد با برگزاری جشنواره استقبال از بهار به استقبال این مناسبت ملی می‌رود و چهره و حال و هوای شهر را دگرگون می‌کند تا جلوه‌های زیبا و خاطره‌انگیزی پیش روی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی رقم بخورد.

وی با بیان اینکه هر سال با پشت سر گذاشتن جشنواره‌های مختلف شاهد ارتقای کمی و کیفی جشنواره استقبال از بهار بوده‌ایم، گفت: بسیار خرسندیم که امسال برای اولین بار و بر اساس تاکیدات شورای اسلامی شهر مشهد شاهد برگزاری جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد خواهیم بود. اتفاقی ارزشمند که یک گام رو به جلو و ارزنده برای شهر مشهد محسوب می‌شود.

علیزاده خاطرنشان کرد: یکی از محوری‌ترین بخش‌های جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد توجه ویژه به مفاهیم برخاسته از شعار این دوره شورای شهر مشهد یعنی مشهد الرضا(ع) جهان‌شهر برکت و کرامت خواهد بود و در آثار پیشنهادی به دبیرخانه جشنواره این رویکرد باید مد نظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه توجه به حاشیه شهر در تمام ابعاد رکن اصلی و مورد تاکید جدی شورای شهر در این دوره مدیریت شهرداری است، افزود: باید توجه داشت جشنواره استقبال از بهار هم از این رویکرد و نگاه مستثنی نیست و المان‌ها و رویدادهای پیش‌بینی شده باید در تمام پهنه‌های شهری برنامه‌ریزی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد علیزاده با بیان اینکه مدیریت شهری باید نگاه ویژه‌ای به حاشیه شهر داشته باشد و حداقل ۳۰ درصد اعتبارات استقبال از بهار در حاشیه شهر هزینه شود، گفت: شهرداری مشهد به ویژه سازمان فرهنگی و اجتماعی و همچنین معاونت‌های خدمات و محیط‌ زیست شهری و عمران و حمل‌ونقل باید به این سیاست و رویکرد شورای شهر توجه ویژه ‌داشته باشند تا بهار ۱۴۰۱ بهار متفاوت و بانشاطی برای ساکنان حاشیه شهر مشهد باشد.

وی اضافه کرد: این توجه ویژه‌ می‌تواند در بخش‌های مختلفی چون جانمایی المان‌‎ها، گل‌آرایی و فضاآرایی، نقاشی‌های دیواری، مرمت و لکه‌گیری معابر باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا