مشخصات تراشه‌های 4 نانومتری کوالکام اعلام شد


مشخصات تراشه‌های 4 نانومتری کوالکام اعلام شد

تراشه‌های ساعت هوشمند جدید کوالکام با استفاده از گره پردازش 4 نانومتری ساخته خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - شرکت تراشه سازی کوالکام به دنبال آن است که تراشه Snapdragon Wear خود را به سطح بالاتری برساند تا جایگزین پلتفرم Wear ۴۱۰۰ فعلی شود.

بر اساس گزارش phonearena، انتظار می‌رود تراشه‌های Snapdragon Wear ۵۱۰۰ و ۵۱۰۰ پلاس که روی گره فرآیند ۴ نانومتری ساخته شده اند، به لطف فرآیند تولید، عملکرد سیستم عامل پوشیدنی گوگل را بهبود بخشند. تراشه‌های Wear ۵۱۰۰ و +۵۱۰۰ که روی گره پردازشی ۴ نانومتری ساخته شده اند، نسبت به تراشه فعلی ۴۱۰۰ که روی گره پردازشی ۱۲ نانومتری ساخته شده و در مقایسه با گره پردازشی ۲۸ نانومتری مورد استفاده در Snapdragon Wear ۳۱۰۰، از نظر انرژی کارآمدتر هستند.

تراشه‌های Snapdragon Wear ۵۱۰۰ و +۵۱۰۰ هر دو تا ۴ گیگابایت رم LPDDR۴X و حافظه eMMC ۵.۱ را پشتیبانی خواهند کرد. این همان هسته +Wear ۴۱۰۰ است. اگرچه به نظر می‌رسد کوالکام روی گره پردازش کاهش یافته حساب می‌کند تا برخی از پیشرفت‌های موجود در تراشه‌های جدیدتر را پوشش دهد.

مشخصات تراشه‌های 4 نانومتری کوالکام اعلام شد

تراشه +۵۱۰۰ همچنین شامل فناوری ARM است که از تشخیص ضربان قلب و سقوط پشتیبانی می‌کند. هر دو نسخه شامل چهار هسته Cortex-A۵۳ هستند که با سرعت ۱.۷ گیگاهرتز کار می‌کنند. علاوه بر این، هر دو تراشه دارای پردازنده گرافیکی Adreno ۷۰۲ هستند که با فرکانس ۷۰۰ مگاهرتز کار می‌کند.

بیشتر بخوانید

راه اندازی تراشه بلاک چین برای ارزهای دیجیتال

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام