افت 6 دلاری قیمت جهانی طلا


افت 6 دلاری قیمت جهانی طلا

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، پس از اینکه در روز گذشته به علت درگیری‌های اوکراین قیمت طلا به بالاترین رقم 9 ماه گذشته رسید، قیمت طلا امروز، چهارشنبه کمتر از 1900 دلار در هر اونس معامله می‌شود.سرمایه گذاران بر خطر‌های تورمی و احتمال اعمال سیاست‌های انقباضی از سوی بانک‌های مرکزی متمرکز شده اند.هر اونس طلا با 6 دلار و 8 سنت...

افت 6 دلاری قیمت جهانی طلا

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، پس از اینکه در روز گذشته به علت درگیری‌های اوکراین قیمت طلا به بالاترین رقم ۹ ماه گذشته رسید، قیمت طلا امروز، چهارشنبه کمتر از ۱۹۰۰ دلار در هر اونس معامله می‌شود.

سرمایه گذاران بر خطر‌های تورمی و احتمال اعمال سیاست‌های انقباضی از سوی بانک‌های مرکزی متمرکز شده اند.

هر اونس طلا با ۶ دلار و ۸ سنت کاهش ۱۸۹۲.۵۶ دلار معامله شد. این فلز گرانبها در معاملات ناپایدار روز گذشته به ۱۹۱۳.۸۹ دلار رسید که بالاترین رقم از یک ژوئن به شمار می‌رود.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست «دیلی فاکس» با اشاره به درگیری روسیه و اوکراین، گفت: «عامل موثر اصلی، فروکش کردن خطر تشدید درگیری هاست.»

آمریکا، اتحادیه اروپا، بحرین اعلام کردند قصد دارند بانک و اشخاص روس را هدف تحریم قرار دهند. در عین حال آلمان پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه را متوقف کرد.

ارزش اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در روز سه شنبه افزایش یافت، زیرا بازار انتظار دارد، فدرال رزرو در ماه مارس نرخ بهره را افزایش دهد.

بازار‌های پولی انتظار افزایش ۰.۵ درصدی در ماه آینده را دارند.

افزایش نرخ بهره، جذابیت طلا به عنوان دارایی بدون بهره را کاهش می‌دهد، زیرا هزینه‌های نگهداری طلا بالا می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری