برخورد یگان حفاظت محیط زیست با خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی در خطر انقراض


برخورد یگان حفاظت محیط زیست با خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی در خطر انقراض

تهران - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به‌ روزهای پایانی سال و تجارب سال‌های گذشته مبنی بر افزایش خرید و فروش برخی گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط‌زیست، سرهنگ جمشید محبت خانی از فرماندهان یگان محیط‌زیست استان‌ها خواست تا با اقدامات پیشگیرانه از وقوع تخلفات گونه‌های جانوری و گیاهی پیشگیری کنند.

وی اظهار داشت: برخی گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض مانند سمندر لرستانی، لاله واژگون، مار آبی و لاک‌پشت از سوی افراد فرصت‌طلب در سطح معابر، بازارهای روز و پایانه‌ها خرید و فروش می‌شود بنابراین از فرماندهان یگان محیط زیست استان‌ها می‌خواهیم برای افزایش سطح آگاهی عموم شهروندان و پیشگیری از وقوع تخلفات گونه‌های گیاهی و جانوری، اقدامات لازم را انجام دهند.

محبت خانی خاطرنشان کرد: یگان حفاظت محیط‌ زیست مانند سال‌های گذشته در برخورد با متخلفان، برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در تنویر افکار عمومی و کاهش سطح تخلفات از دیگر برنامه‌های یگان حفاظت محیط‌ زیست است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست، انجام امور اطلاعاتی و عملیاتی در جلوگیری از عرضه گونه‌های جانوری و گیاهی توسط عوامل توزیع‌کننده در استان یا منطقه و انجام گشت‌های مشترک با نیروهای انتظامی را از دیگر اقدامات یگان حفاظت محیط زیست کشور عنوان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید