چگونه ترس سگ را از بین ببریم و توله سگ ترسو را شجاع کنیم؟


چگونه ترس سگ را از بین ببریم و توله سگ ترسو را شجاع کنیم؟

چگونه سگ ترسو را شجاع کنیم | چند راه برای شجاع کردن سگ ترسو : این برای بسیاری از صاحبان سگ اتفاق افتاده است. زمانی که سگی را خریداری می‌کنند؛ انتظار دارند تا سگ آن‌ها یک سگ محافظ خشن باشد. شجاع کردن سگ کار سختی نیست.

وجود ترس در سگ ها در خیلی از مواقع می تواند آزاردهنده باشد، راه های مختلفی برای شجاع کردن سگ ترسو وجود دارد که در این مطلب از دلگرم چند روش برای از بین بردن ترس سگ را معرفی نموده ایم و امیدواریم که مورد استفاده شما قرار بگیرد.
معمولا افراد دوست دارند سگ را جوری تربیت کنند که در خیلی از مواقع از آنها محافظت کند و سگ شجاعی باشد، اما ممکن است ترس هایی در سگ وجود داشته باشد که سگ را آسیب پذیر کند و با احساس ترس، شروع به پارس کردن و یا گاز گرفتن کند. حالا سوال اینجاست که چگونه ترس سگ را از بین ببریم و روش تربیت سگ ترسو برای شجاع شدن چیست. همراه دلگرم باشید.

چگونه سگ ترسو را شجاع کنیم

بسیاری از سگ ها بطور ذاتی ترسو هستند که به آنها سگ های آسیب پذیر گفته می شود، اما ترس برخی سگ ها ناشی از تجربه گذشته آنها است، مانند آزار یا تنبیه از سوی انسان ها. گاهی ترس سگ با رفتارهایی همچون گازگرفتن و پارس کردن طولانی مدت و یا دویدن همراه است که موجب آزردگی صاحبش می شود.

از جمله علائمی که نشان دهنده ترس سگ از محیط است عبارتند از:

کندن زمین عرق کردن پاها ریختن آب دهان سگ عقب کشیدن بدن نشان دادن لب و دندان بالا بردن دُم یا سعی برای مخفی کردن دُم لرزیدن افزایش ضربان قلب

چگونه ترس سگ را از بین ببریم و توله سگ ترسو را شجاع کنیم؟

گاهی ممکن است رفتارهای غیر عادی از سگتان ببینید و متوجه هیچ عامل ترسی در اطراف خود نشوید. ترس سگ ها از عوامل مختلفی نشات می گیرد. به عنوان مثال ممکن است در محیط ناآشنا احساس ترس بکند و یا با صداهای ناگهانی بترسد و رفتاری غیر عادی خود نشان بدهد. برخی سگ ها از وسایل و اشیا خاصی مثل دوچرخه، تلفن همراه یا وسایل این چنینی ترس دارند.

برخی اوقات نیز سگ ها با دیدن حیوانات قوی تر از خود می ترسند، اما یکی از رایج ترین عوامل ترس بین سگ ها، ترس از رعد و برق است.
همانطور که می دانید حس شنوایی سگ ها خیلی قوی است و هرچقد سن سگ بیشتر می شود، حساسیت او به صدا هم افزایش پیدا می کند، بنابراین شنیدن صداهایی مثل رعد و برق و یا آتش بازی را ترسناک می دانند و احساس خطر می کنند و ساده ترین کار این است که سگ را از آن محل دور کنید.

یک راه برای شجاع کردن سگ در چنین موقعیتی این است که اگر سگ با شنیدن چنین صداهایی ترسید، او را صدا بزنید و با لحنی او را به سمت خود بخوانید و یا اینکه حساسیت سگ نسبت به این صداها را با تکرار آنها از بین ببریم.
به عنوان مثال صدای ضبط شده ی رعد و برق و یا هر صدایی که سگ شما از آن می ترسد را برای سگ پخش کنید. ابتدا با صدای کم و بتدریج با صدای بلندتر، تا به شنیدن آن صداها عادت کند و متوجه شود که خطری او را تهدید نمی کند.

شجاع کردن سگ ترسو هنگام ترس از اشیا

برای از بین رفتن ترس سگ از وسایلی چون دوچرخه یا جارو و یا بطور کلی اشیاء، سگتان را به آرامی به شی نزدیک کنید و با او صحبت کنید و نشان دهید که چیز ترسناکی وجود ندارد. راه دیگر این است که با قرار دادن وسایلی که سگتان به آنها علاقه دارد، در کنار شی ای که از آن می ترسد سگ را تشویق کنید که به سمت شی مورد نظر برود و او را تشویق کنید.

تربیت سگ ترسو بالا برای رفت و آمد از پله ها

پله یکی از عوامل ترس برای برخی از سگ هاست و ممکن است سگ شما هم با دیدن پله ها شروع به دویدن و فرار کند. این ترس ممکن است ناشی از اتفاقی ست که در گذشته در پله برای سگ اتفاق اتفاده و یا به دلیل غیر اجتماعی بودن سگ است که باید بالا رفتن از پله ها را با سگتان تمرین کنید تا برای او عادی شود. در مواردی نیز ترس از پله ها به دلیل مشکلات مفصلی است که باید درمان شود.

چگونه ترس سگ را از بین ببریم و توله سگ ترسو را شجاع کنیم؟

برطرف کردن ترس سگ از تنها ماندن در خانه

اگر هنگام بیرون رفتن از خانه سگتان بی قراری می کند و دچار ترس می شود، بهترین کار این است که موقع بیرون رفتن زیاد به رفتارهای سگتان واکنش نشان ندهید تا اضطرابش کم شود و یاد بگیرد کمی شجاع باشد!

از بین بردن ترس سگ از سوار شدن در ماشین

خیلی از سگ ها بیرون رفتن با ماشین را دوست دارند، اما اگر سگ شما از سوار شدن در خودرو می ترسد یا به گذشته سگ و داشتن خاطره ای بد از ماشین (مانند رفتن به دامپزشکی با ماشین و یا رها شدن در ماشین) مربوط می شود و یا اینکه با محیط ماشین آشنایی زیادی ندارد. برای از بین بردن این ترس در سگ باید با ماشین به جاهایی بروید که سگتان علاقه دارد و مسیرهای کوتاه را انتخاب کنید تا کم کم عادت کند و شجاع بشود.

چگونه ترس سگ از دامپزشکی را از بین ببریم ؟

رفتن به دامپزشکی برای خیلی از سگ ها خوشایند نیست و باعث احساس ترس در آنها می شود، حضور در بین افراد غریبه و انجام درمان با واکسن و آمپول و یا بوهایی که در دامپزشکی به مشام سگ می رسد آنها را می ترساند، اگر محیط دامپزشکی برای سگتان عجیب غریب است و می ترسد بهترین کار این است که چند بار بدون اینکه معالجه شود او را به آن محیط ببرید و خوراکی هایی که دوست دارد را برایش آماده کنید تا با فضای دامپزشکی ارتباط برقرار کند.

ترس سگ از غریبه ها

اگر سگتان هنگام مواجه شدن با انسان ها یا افراد غریبه می ترسد و شروع به پارس می کند، ممکن است دلایلی اعم غیر اجتماعی بودن سگ و یا مورد آزار و اذیت قرار گرفتن از سوی انسان ها داشته باشد. برای شجاع کردن سگ ترسو در برابر افراد غریبه بهتر است سگتان را برای مواجه با انسان ها آزاد بگذارید، چون اگر او را مجبور کنید که با غریبه ها ملاقات داشته باشد، ترسش تبدیل به خشم می شود و رفتار پرخاشگرانه از خود بروز می دهد.

حتماً بخوانید:
چگونه ترس سگ را از بین ببریم و توله سگ ترسو را شجاع کنیم؟

معروف ترین سگ دنیا(بو Boo)+تصاویر

'بو Boo' با مزه ترین سگ نژاد پومرانیا در دنیا Boo سگی پشمالو که با یک عروسک مخملی نرم و دوست داشتنی هیچ تفاوتی ندارد بامزه ترین سگ دنیاست. اگر از…

راه دیگر برای تربیت توله سگ ترسو هنگام برخورد با افراد این است که کم کم سگتان را با افراد جدید روبرو کنید و تعداد دفعات آنرا بتدریج زیاد کنید تا سگتان اجتماعی تر شود و ترسش بریزد. همچنین هیچ گاه اجازه ندهید افراد غریبه به سگتان دست بزنند.مشورت با مربی رفتار شناس حیوانات هم بسیار سودمند است.
گرچه ترسیدن سگ ها همیشه هم بد نیست و با واکنشی که هنگام ترس از خود بروز می دهند، صاحب خود را متوجه خطر موجود می کنند، اما بعد از احساس ترس، سگ ها دچار پرخاشگری می شوند و رفتارهای متفاوتی از خود نشان می دهند. بنابراین باید به دنبال راه هایی برای تربیت سگ ترسو باشیم.

چگونه ترس سگ را از بین ببریم و توله سگ ترسو را شجاع کنیم؟

سپردن سگ به یک مربی رفتار شناس که با چند سگ آموزگار کار می کند، راه موثری برای شجاع کردن سگ های ترسو است. در تربیت سگ ترسو با استفاده از سگ آموزگار، سگ ترسو از سگ آموزگار یاد می گیرد که باید چگونه رفتار کند و هنگام مواجهه با خطر چه عکس العملی داشته باشد.
استفاده از داروهای ضد استرس برای کوتاه مدت یا بلند مدت نیز می تواند در شجاع کردن سگ ترسو موثر باشد که حتما باید با مشورت دامپزشک انجام شود.

چگونه توله سگ را شجاع کنیم

برای شجاع شدن سگ باید از سن دوماهگی سگتان را بطور مرتب وارد اجتماع کنید و با او پیاده روی داشته باشید. صبوری و نوازش از جمله کارهایی است که برای تربیت سگ ترسو باید به کار ببرید تا سگ اطمینان پیدا کند که خطری متوجه او نیست.

در تربیت توله سگ ترسو از دامن زدن به ترس سگتان خودداری کنید و اگر سگ هنگام ترس شروع به پرخاش کرد توجهی نشان ندهید، زیرا با این کار ترس او تقویت می شود.
علت ترس سگ را شناسایی کنید و برای رفع آن اقدام کنید. به سگتان نشان دهید که ترس او بی دلیل است.
برای اینکه ترس سگتان بریزد، بتدریج او را با وسایلی یا افرادی که از آنها می ترسد مواجه کنید و او را تشویق به شجاع بودن نمایید.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات خانگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو