چطور جدایی را تاب بیاوریم؟


چطور جدایی را تاب بیاوریم؟

گاهی‌اوقات عشق خوب پیش می‌رود و دو نفر را یک عمر کنار هم نگه می‌دارد، گاهی‌اوقات هم عشق با شکست مواجه می‌شود و بعد حداقل یک طرف رابطه ممکن است احساس کند که هرگز نمی‌تواند از عهده درد و رنج این شکست عشقی برآید. اما چگونه می‌توان بر احساس بد عشق نافرجام غلبه کرد و دوباره به زندگی عادی بازگشت؟

آفتاب‌‌نیوز :

گاهی‌اوقات عشق خوب پیش می‌رود و دو نفر را یک عمر کنار هم نگه می‌دارد، گاهی‌اوقات هم عشق با شکست مواجه می‌شود و بعد حداقل یک طرف رابطه ممکن است احساس کند که هرگز نمی‌تواند از عهده درد و رنج این شکست عشقی برآید. اما چگونه می‌توان بر احساس بد عشق نافرجام غلبه کرد و دوباره به زندگی عادی بازگشت؟

به گزارش wikihow، اگر در عشق شکست خورده‌اید، به این معنا نیست که نمی‌توانید آن را فراموش کنید و تا آخر عمر غمگین و افسرده خواهید ماند. باید روی احساس و افکارتان متمرکز شوید تا بتوانید تلخی پایان عشق‌تان را از یاد ببرید.

۱. به خودتان زمان بدهید

احساس غم و اندوه کردن پس از یک عشق نافرجام بسیار طبیعی است و نباید فکر کنید می‌توانید همه چیز را یک یا دو روزه فراموش کنید. صبور باشید و به خودتان وقت بدهید تا از این شرایط کاملا عبور کنید. در این میان:

* برای فراموشی از این عشق به سرعت وارد رابطه‌ای دیگر نشوید. این کار شرایط را پیچیده‌تر می‌کند.

* به اتفاقی که برایتان افتاده خوب فکر کنید و ریشه این شکست عشقی را بیابید.

* اطرافیان‌تان ممکن است دایم به شما متذکر شوند که بی‌خیال شوید و به هیچ چیز اهمیت ندهید. به کسی اجازه چنین کاری را ندهید. تا وقتی آماده نبودید، نمی‌توانید از این حس بگذرید. البته خود شما هم نباید بیش از حد در مرحله غم و اندوه باقی بمانید و باید برای رهایی از این احساس تلاش بیشتری کنید.

۲. دست از انکار بردارید

گاهی‌اوقات افراد نمی‌توانند شکست عشقی را تحمل کنند و دایم آن را انکار می‌کنند. با این روش نمی‌توانید تغییر مثبتی در شرایط‌تان به‌وجود آورید و باید هرچه سریع‌تر وضعیت فعلی‌تان را بپذیرید.

* هرگز با کسی که ترک‌تان کرده است تماس نگیرید. این کار فراموشی و رها کردن گذشته را برایتان سخت‌تر می‌کند.

* تمام هدایا یا هر چیزی که از عشق سابق‌تان باقی مانده را از خود دور کنید. مثلا، اگر عکس‌های دو نفره‌ای دارید، آنها را دور بریزید و هیچ اثری از او در خانه‌تان باقی نگذارید.

* اگر مردم از رابطه‌تان سوال کردند، به آنها حقیقت را بگویید اما مجبور نیستید از تمام جزئیات صحبت کنید. وقتی حرف از عشق سابق پیش آمد، بگویید، «ما نتوانستیم کنار هم بمانیم، اما ترجیح می‌دهم در این مورد دیگر صحبت نکنم.»

۳. وضعیت جدید پیش آمده را بپذیرید

گاهی‌اوقات ممکن است توانایی پذیرش وضعیت جدید را نداشته باشید و دایم به او فکر کنید و تصور کنید می‌توانید همه چیز را به روزهای قبل برگردانید. یادتان باشد وقتی عشقی به پایان رسید، دیگر نمی‌توان امیدی به آن داشت. به‌جای اینکه دایم به روزهای گذشته فکر کنید، به آینده و باقی زندگی‌تان بیندیشید تا بتوانید دوباره شاد شوید.

۴. او را ببخشید

طبیعی است از کسی عصبانی باشید که شما را ترک کرده است. حتی ممکن است او را به خاطر اینکه برای ماندن در کنار شما و بهبود رابطه‌تان مانند شما تلاش نکرده است، سرزنش کنید. اما عصبانیت فقط اوضاع روحی‌تان را خراب کرده و انرژی منفی وارد زندگی‌تان می‌کند. برای اینکه بتوانید احساس خوبی به زندگی و خودتان داشته باشید، باید او را ببخشید و خشم‌تان را پایان دهید.

* اگر طرف مقابل‌تان باعث نابودی ارتباط بین‌تان شده است، نامه‌ای بنویسید و به او بگویید که او را بخشیده‌اید. البته مجبور نیستید حتما این نامه را به او بدهید. فقط احساسات‌تان را روی نامه بیاورید و در پایان او را رها کنید تا احساس بد شما هم از وجودتان خارج شود.

* به‌طور منظم ورزش کنید تا انرژی‌های منفی از شما دور شوند. ورزش بوکس، دویدن، شنا یا یوگا می‌توانند ورزش‌های مناسبی برای رسیدن به یک حال بهتر باشند.

* اگر هم خودتان دلیل این جدایی هستید، خودتان را ببخشید. همه ما گاهی‌اوقات اشتباه می‌کنیم. باید خودمان را ببخشیم و از خطاهایمان درس بگیریم و در مسیر داشتن یک زندگی شاد قدم برداریم.

۵. به نیازهای احساسی‌تان توجه کنید

عزت نفس‌تان را افزایش دهید. هرگز اجازه ندهید یک شکست عاطفی خردتان کند. به خودتان بگویید شما بی‌نظیرید و بالاخره عشقی را که لایق‌تان هست می‌یابید. این کار باعث بهبود عزت‌نفس‌تان می‌شود.

* فهرستی از تمام خوبی‌هایتان فراهم کنید و بدین‌ترتیب آنها را با خود یادآور شوید.

* موفقیت‌هایتان را در برابر این شکست قرار دهید و با خود بگویید، در بیشتر کارهایتان موفق هستید و سرانجام می‌توانید از عهده غم این شکست هم برآیید.

* ممکن است پس از یک شکست عشقی دوست داشته باشید تنها و منزوی باشید. اما این روش اصلا خوب نیست و اوضاع‌تان را بهبود نمی‌بخشد. بنابراین اگر دوستی دارید که می‌تواند به شما کمک کند، از او کمک بخواهید. در اینگونه مواقع خانواده هم می‌تواند در بهبود حال‌تان موثر باشد.

* در ارتباط با دوستان و خانواده‌تان انتظار نداشته باشید که از همان روزهای اول پس از جدایی بتوانید شاد شوید. کمی وقت لازم دارید تا عشق سابق‌تان را فراموش کنید. حمایت دوستان و خانواده می‌تواند به‌تدریج شما را شاد کرده و لبخند به لب‌هایتان بیاورد. همچنین از دوستان‌تان بخواهید به شما کمک کنند تا به عشق سابق‌تان نامه ننویسید یا با او تماس نگیرید.

۶. رفتار خوبی با خودتان داشته باشید

تحقیقات نشان داده شکست عشقی می‌تواند قلب انسان را ضعیف کند. بنابراین باید تا جایی‌که می‌توانید به خودتان اهمیت بدهید.

* غذای سالم مصرف کنید. به اندازه کافی بخوابد و فعالیت‌های جسمی و ذهنی منظم داشته باشید.

* به ظاهرتان برسید. لباس‌های زیبا بپوشید و مدل موهایتان را تغییر دهید.

* برای خودتان خرید کنید و برای سرگرمی و پیدا کردن حال خوب، به یک مرکز تفریحی بروید.

۷. مشاوره بگیرید

اگر هیچ یک از راه‌های فوق را نتوانستید به‌راحتی انجام دهید و همچنان به کسی که تو را ترک کرده است فکر می‌کنید، به مشاوره نیاز دارید. مشاوره می‌تواند به شما در گذشتن از این روزهای سخت کمک کند. مشاور به شما یاد می‌دهد چگونه با شکست عشقی‌تان مواجه شده، آن را بپذیرید و روشی برای بهبود حال روحی خود بیابید. بررسی‌ها نشان می‌دهد، پس از شکست‌های عشقی و عاطفی، تغییرات شیمیایی در مغز رخ می‌دهد که در نتیجه فرد افسرده می‌شود. اگر شدت افسردگی بالا باشد، روانشناس با تجویز داروهای ضدافسردگی می‌تواند این تغییرات شیمیایی را تنظیم و در کاهش افسردگی به شما کمک کند.

از کارهای دیگری که می‌توانید برای رهایی از احساس بد ناشی از عشق نافرجام انجام دهید موارد زیر است:

* یادگیری فعالیت و کاری جدید لذت‌بخش

* وقت گذراندن کنار مردم (مثلا، در تورهای تفریحی یا حتی کارهای خیر)

وقتی حال روحی‌تان بهتر شد می‌توانید به رابطه‌ای جدید فکر کنید و به‌طور کل رابطه قبلی را به فراموشی بسپارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل