واکنش سامسونگ به مشکل نمایشگر گلکسی اس 22 اولترا


واکنش سامسونگ به مشکل نمایشگر گلکسی اس 22 اولترا

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) برخی از کاربران خبر از مشکل پیدا کردن نمایشگر گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ – Samsung Galaxy S22 Ultra، پرچمدار گران قیمت کمپانی سامسونگ می‌دهند. اما ماجرا چیست؟ به‌نظر می‌رسد اولین خریداران نه چندان خوش‌شانس سری گلکسی اس 22 سامسونگ، با یک مشکل جدی در صفحه‌نمایش‌های خود مواجه شده‌اند. به‌گزارش برخی از خریداران،...

برخی از کاربران خبر از مشکل پیدا کردن نمایشگر گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ – Samsung Galaxy S22 Ultra، پرچمدار گران قیمت کمپانی سامسونگ می‌دهند. اما ماجرا چیست؟

به‌نظر می‌رسد اولین خریداران نه چندان خوش‌شانس سری گلکسی اس 22 سامسونگ، با یک مشکل جدی در صفحه‌نمایش‌های خود مواجه شده‌اند. به‌گزارش برخی از خریداران، خطوطی ناهمگون از پیکسل‌های بر روی نمایشگرها ظاهر شده‌اند که احتمالا از آسیب‌های ناشی از پنل OLED ایجاد شده است.

سامسونگ وعده داده که مشکل نمایشگر با یک به‌روزرسانی حل خواهد شد

در حال حاضر، با تغییر تنظیمات نمایشگر، این مشکل به‌طور موقت رفع خواهد شد و سامسونگ نیز با تایید این مشکل به‌ظاهر نرم‌افزاری، عنوان کرده که از وجود آن آگاه است.

غول فناوری کره‌ای، در وب‌سایت Reddit توضیحات بیش‌تری را مبنی بر منشا این مشکل ارائه داده است. سامسونگ می‌گوید:

ما می‌دانیم که برخی از کاربران در حین یوتیوب‌گردی یا باز کردن قفل گوشی خود به‌وسیله حسگر اثر انگشت، خطوطی از پیکسل‌ها را روی نمایشگر خود مشاهده می‌کنند. این مشکل در تعدادی از گوشی‌های گلکسی اس 22 اولترا رویت شده است.

به‌طور بدیهی این باگ در چند موقعیت مختلف ظاهر می‌شود، سامسونگ ادامه ‌می‌دهد:

مشکل زمانی ظاهر می‌شود که کاربر رزولوشن نمایشگر را روی WQHD تنظیم کند و حالت صفحه‌نمایش نیز بر روی گزینه Natural قرار گرفته باشد.

برای جلوگیری از بروز این باگ، سامسونگ به خریداران توصیه کرده که فعلا رزولوشن نمایشگر گوشی را بر روی +FHD تنظیم کرده و در حالت Vivid قرار دهند. برای انجام این کار در گلکسی اس 22 اولترا، با مراجعه به بخش Setting و سپس ورود به گزینه Screen، بخش Screen mode را انتخاب کنید. همچنین برای تغییر دیگر تنظیم پیشنهادی نیز پس از ورود به قسمت Screen، گزینه Screen definition را انتخاب کنید و تغییرات لازم را اعمال کنید.

سامسونگ وعده داده که تا زمان ورود انبوه گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس 22 به بازار، راه‌حلی را برای رفع این مشکل اتخاذ خواهد کرد. این شرکت اخیرا در حساب توییتر خود گفته:

سری گلکسی S22 فعلا هیچ به‌روزرسانی رسمی را دریافت نکرده و در زمانی نزدیک به عرضه انبوه محصول، در دسترس قرار خواهد گرفت.

گلکسی اس 22 اولترا در تاریخ 25 فوریه وارد فروشگاه‌ها خواهد شد، بنابراین انتظار می‌رود که تا آن زمان، راه‌حلی در قالب یک آپدیت جدید برای این گوشی‌ها ارائه شود.

واکنش سامسونگ به مشکل نمایشگر گلکسی اس 22 اولتراواکنش سامسونگ به مشکل نمایشگر گلکسی اس 22 اولترا

استفاده از متریال قدیمی در ساخت نمایشگرهای OLED سری اس 22

به‌نظر می‌رسد سامسونگ از همان کیت قدیمی ملقب به M11 که پیش‌تر در سال گذشته نیز بر روی سری گلکسی اس 21 اولترا به کار گرفته بود، برای تولید نمایشگرهای 6.8 اینچی اولد در سری گلکسی S22 Ultra استفاده کرده است.

ظاهرا دلیل این اقدام، تلاش برای کنترل افزایش هزینه‌ها در قیاس با پرچم‌داران قبلی سری S20 و S21 است. کیت‌های مواد سری M که توسط بخش Samsung Display برای ساخت پنل‌های OLED این شرکت استفاده می‌شوند، توسط سامسونگ و اپل تامین می‌شوند.

یک نوع کیت دیگر از سری اس 22، نسخه 6.6 اینچی پلاس بوده که از کیت M10 به M11 ارتقا یافته است، این در حالی است که سری اس 22 استاندارد با نمایشگر 6.1 اینچی، مانند نسخه قبلی خود از کیت M10 استفاده می‌کند. پیش از این، سامسونگ مجموعه جدیدی از متریال مورد نظر را برای هر نسل جدید از گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار سری اس، از گلکسی اس 10 در سال 2019 تا اس 21 اولترا به‌کار می‌برد.

همانطور که گفته شد، آخرین مجموعه از کیت سری M12 احتمالا اواخر امسال برای نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند تاشو و آیفون 14 مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منبع :gizchina

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد