پیش بینی مهم از آینده قیمت طلا و بیت کوین


قیمت دلار امروز افزایشی نسبی داشت و بورس روندی صعودی را طی کرد. طلا روندی کاهشی داشت، اما سکه با کمی افزایش قیمت ثبت شد.

قیمت دلار امروز در بازار آزاد تا لحظه تنظیم این گزارش ۲۶۳۵۰ تومان معامله شده است. قیمت طلا نیز با کمی کاهش حدود یک میلیون و ۱۸۷ هزار تومان ثبت شد، قیمت سکه اما روندی نسبتا صعودی داشت ۱۱ میلیون و ۱۸۷ هزار تومان تعیین شد. بورس نیز امروز با روندی صعودی روبه‌رو بود.

قیمت بیت‌کوین برگشت

دیروز بود که بیت‌کوین تا محدوده ۳۶ هزار ۵۰۰ دلار ریزش کرد اما تقاضا در این محدوده افزایش پیدا کرد و قیمت برگشت. هنوز زیر محدوده مقاومت قرار داریم و اگر بیت‌کوین نتواند بالای ۴۰ هزار دلار تثبیت شود احتمالا ریزش ادامه دارد.

اندیکاتور مکدی در نمودار چهار ساعته بیت‌کوین روی محدوده ۳۸ هزار دلار سیگنال خرید صادر کرده است و این سیگنال هنوز پابرجا است.

شاخص مقاومت نسبی روی عدد ۵۰ و میانه کانال RSI قرار دارد و به نظر می‌رسد احساسات بازار در نمودار چهار ساعته صعودی است. MFI در محدوده ۵۹ قرار دارد و به نظر می‌رسد خرید در محدوده ۳۶/۵ هزار دلار بیشتر شده است.

حجم معاملات ارز دیجیتال تتر از بیت‌کوین و اتریوم بیشتر است و این یعنی هنوز بسیاری از فعالان بازار نظاره‌گر هستند.

بازار سرمایه، مناسب سهامداری نیست

علی عصاری، کارشناس بازارهای مالی در لایو اینستاگرامی درباره توصیه‌های خود برای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۱ گفت: بازار سرمایه را به کسانی که می‌توانند برای حضور در آن وقت بگذارند، پیشنهاد می‌کنم.

عصاری توضیح داد: اکنون بورس ایران بازار مناسبی برای سهامداری نیست. افراد باید بتوانند در میانه‌های راه سواره و پیاده شوند. اگر کسی فرصت و دانش خرید و فروش سهام را داشته باشد، بورس می‌تواند بازار مناسبی برای او باشد. همچنین باید از امکان پارک پول هم برخوردار باشد.

مریم محبی، دیگر کارشناس مالی نیز درخصوص بورس گفت: بورس می‌تواند بازار بسیار جذابی باشد اما متاسفانه اکنون با بحران اعتماد مواجه است.

او توضیح داد: افراد همین امروز هم می‌توانند سهام ارزنده‌ای را در بازار سرمایه پیدا کنند اما سرمایه‌گذاران خرد، اعتمادی به بازار ندارند. تغییر این شرایط، زمان‌بر است.

این کارشناس بازارهای مالی، گفت: شخصا در بازار سرمایه، سهامدار بلندمدت نخواهم بود اما افراد می‌توانند از تحرکات بازار، سود کسب کنند.

قیمت دلار در سال آینده چقدر پیش‌بینی می‌شود؟

این کارشناس درمورد قیمت دلار و طلا در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: قیمت دلار در سال ۱۴۰۱ را می‌توان حوالی ۳۴ تا ۴۰ هزار تومان می‌توان درنظر گرفت. مگر اینکه سیاست سرکوب از سوی دولت اجرا شود.

مجبی درمورد قیمت طلا نیز توضیح داد: دو موضوع درحال حاضر در سطح جهانی وجود دارد که می‌تواند مستقیم روی طلا تاثیر داشته باشد. بحث تورم جهانی و نزاع بین روسیه و اوکراین. طلا کالای ترس است و هر زمان که در جهان ترسی وجود داشته باشد قیمت طلا می‌تواند افزایشی شود. من فکر می‌کنم علیرغم اینکه در قیمت فعلی طلا اتفاقات احتمالی آتی پیش‌خورد شده و احتمال کاهش آن تا محدوده ۱۷۵۰ نیز وجود دارد.

او افزود: درصورتیکه ترس از بحران جنگ بین اوکراین و روسیه پایدار باشد و اتحادیه اروپا همرمان با دولت آمریکا در مهار تورم موفق عمل نکنند، قیمتی بالاتر از قیمت فعلی را پیش‌بینی می‌شود و حتی ممکن است به دو هزار دلار برای هر انس هم برسد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در سال ۱۴۰۱

مجبی درمورد پیش‌بینی قیمت سکه و طلا در سال آینده گفت: من برای سال آینده قیمت طلا و سکه را با ۲۰ درصد افزایش پیش‌بینی می‌کنم.

علی عصاری، دیگر کارشناس بازارهای مالی نیز درخصوص پیش‌بینی قیمت دلار و طلا گفت: دلار دوباره سرکوب می‌شود و رقم ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان برای بعد از برجام را پیش‌بینی می‌کنم. زیر ۲۵ هزار تومان را متصور نیستم و اگر هم اتفاق بیفتد مدت محدودی دارد که غول‌های سرمایه به‌خوبی از آن استفاده می‌کنند.

عصاری درمورد نرخ طلا افزود: طلای داخلی دنباله‌رو دلار است. با توجه التهاباتی که ممکن است اتفاق بیافتد، طلا را برای سرمایه‌گذاری بهتر از دلار می‌بینم. همان انتظار رشد برای دلار برای طلا نیز وجود دارد و چیزی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد اگر سرکوب ارزی انجام نشود، افزایش قیمت متصور است.

منبع: تجارت نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها