گلریزان پهلوانان برای دانش آموزان نیازمند خراسان جنوبی


گلریزان پهلوانان برای دانش آموزان نیازمند خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - پهلوانان شهرستان بیرجند در آستانه سال نو چهارشنبه شب با برگزاری جشن گلریزان در محل زورخانه ابوتراب شرکت کویرتایر به یاری دانش آموزان نیازمند شتافتند.

به گزارش ایرنا، این جشن گلریزان برای دانش آموزان نیازمند در محل زورخانه ابوتراب شرکت کویرتایر بیرجند با حضور ورزشکاران و پهلوانان باستانی کار و تعدادی از مسوولان برگزار شد.

به دلیل شیوع بیماری کرونا این جشن برای دومین سال به صورت مجازی در سطح استان برگزار و به صورت زنده ساعت ۲۱ نیز از شبکه استانی خاوران پخش شد.

پیشینه آیین گلریزان دانش آموزان نیازمند بیرجند به حدود ۳۳ سال قبل بر می‌گردد و این آیین نخستین بار در گود زورخانه امیرعرب و با هدف شادی دانش آموزان نیازمند در شب عید و به همت پهلوانان صاحب نام، کسبه و خیران آن زمان برگزار شد و همه ساله همچنان در آستانه سال نو برگزار می‌شود.

ورزشکاران و پهلوانان زورخانه امیر عرب بیرجند به عنوان متولی برگزاری این نشست با الگوگیری از مولایشان حضرت علی (ع)، مردانگی، کمک به فقرا و تنگدستان را همیشه سرلوحه کار خود دارند و امسال هم به صورت خودجوش با برگزاری جشن گلریزان به دنبال هستند که دانش آموزان محروم استانمان با مهربانی خیرین و مردم قامتشان در نوروز آینده، نونوار شود.

مردم مهربان و سخاوتمند شهرستان بیرجند نیز در قالب برگزاری این جشن با اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود به یاری دانش آموزان بی‌بضاعت شتافتند و بار دیگر درس مشترک مهر، احسان و عاطفه را به خوبی در این شرایط بد اقتصادی پاس کردند.

سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری، چراغ اول این جشن مردمی را با پرداخت یکصد میلیون ریال از حساب شخصی خود روشن کرد، همچنین فرمانده یگاه ویژه نیروی انتظامی کشور که امروز در خراسان جنوبی حضور داشت، نیز مبلغ یک میلیارد ریال را برای اهدا به جشن گلریزان مردم بیرجند تقبل کرد.

هر سال استقبال مردم و خیرین از این جشن گلریزان بیشتر از سال قبل است به گونه‌ای که سال گذشته مردم، خیرین و دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی هفت میلیارد ریال به این گلریزان کمک کردند که سال جاری این مبلغ به ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

مسوول برگزاری جشن گلریزان در حاشیه برگزاری این جشن به خبرنگار ایرنا گفت: کمک‌های خوب مردم و دستگاه‌های اجرایی یکی از تفاوت‌های این جشن با سال‌های گذشته است.

مهدی قمری با اشاره به کمک‌های خوب دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی در این جشن افزود: استانداری خراسان جنوبی، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل کمیته امداد هر کدام یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به این جشن مردمی کمک کردند.

وی درباره مبلغ جمع آوری شده در جشن گلریزان امسال هم گفت: تعهد کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم در این جشن ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که این مبلغ در چند روز آینده افزایش خواهد یافت.

قمری هدف از برگزاری این جشن را تهیه لباس و پوشاک برای دانش آموزان نیازمند در آستانه سال نو ذکر کرد و افزود: جامعه هدف با کمک آموزش و پرورش و کمیته امداد شناسایی شده و موازی کاری با کمیته امداد نداریم و همکاری تنگاتنگی با این نهاد محرومیت‌زا صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: سفره جشن گلریزان همچنان پهن است و مردم و مسوولان می‌توانند با واریز مبلغ نقدی خود به شماره حساب ۶۰۳۷۶۹۱۹۸۰۰۱۷۰۴۰ نزد بانک صادرات کمک‌های خود را به دانش آموزان نیازمند اهدا کنند.

مسوول برگزاری جشن گلریزان با بیان اینکه سال گذشته عایدات جشن گلریزان بیرجند هفت میلیارد ریال بود، ادامه داد: با این مبلغ شش هزار و ۸۰۰ دست لباس نو برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه شد که ارزش واقعی این اقلام ۱۲میلیارد ریال برآورد شده است.

قمری ادامه داد: این کمک‌ها بین ۹۱ مدرسه در شهرستان بیرجند و پنج شهرستان خراسان جنوبی توزیع شد.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان حدود ۴۰ هزار دانش آموز نیازمند دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی