معاون علوم پزشکی قم: تجمع‌ها باعث آغاز موج‌ جدید کرونا می‌شود


معاون علوم پزشکی قم: تجمع‌ها باعث آغاز موج‌ جدید کرونا می‌شود

قم - ایرنا - معاون آموزش، تحقیقات و فن‌آوری دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه نباید در این استان در برابر کرونا ساده‌انگاری داشته باشیم، گفت: ایجاد تجمع‌ها قم را دچار موج‌های جدید کرونا خواهد کرد.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، علیرضا کوهپایی در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار داشت: الگوی جهانی نشان می‌دهد که موجی که امیکرون در دنیا ایجاد کرده است، از دلتا بلندتر بوده و در ایران نیز هنوز این موضوع اتفاق نیفتاده است.

وی بیان داشت: البته برخی می‌گویند که به خاطر اینکه ایمنی جمعی ایجاد شده، در ایران آن موج بلند را نخواهیم داشت، اما این موضوع را نمی‌توان قبول کرد، چرا که بسیاری از افراد که دچار ابتلا به کرونا از نوع دلتا شده بودند، امروز بار دیگر درگیر امیکرون هستند.

کوهپایی با اشاره به ایام پیش رو و تجمع‌های آخر سال گفت: اگر این موضوع به درستی مدیریت نشود و ساده‌انگاری در مسائل کرونایی را داشته باشیم، قطعا دچار مشکل‌های جبران ناپذیری خواهیم شد.

وی گفت: نباید تصور کنیم که حال که وضعیت کمی ثابت است، پس مشکل‌های ما برطرف شده و دچار مشکل نخواهیم شد، بلکه باید با رعایت دستورهای بهداشتی و ایجاد نکردن تجمع، در راستای مقابله با کرونا بکوشیم.

۵۷ درصد مردم قم از ماسک استفاده می‌کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گفت: متاسفانه فقط ۵۷ درصد مردم در معابر عمومی از ماسک استفاده می‌کنند. درست است که روند کاهشی را داریم اما همچنان تعداد آزمایش‌های کرونای مثبت ما کم نشده و این یعنی ویروس در سطح استان در حال چرخش است.

سیامک محبی افزود: کل استان قم، شامل شهر، شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها درگیر کرونا بوده و به رنگ قرمز کرونایی در آمده‌اند.

معاون علوم پزشکی قم در خصوص واکسیناسیون کرونا یادآور شد: ۷۵ درصد از مردم قم دوز اول واکسن، ۶۳ درصد دوز دوم و ۱۹ درصد نیز دوز سوم واکسن را تزریق کرده اند که باید بکوشیم تا این میزان رشد کند.

محبی ادامه داد: واکسن تاثیر بسیار خوبی در کنترل فوتی‌های کرونایی داشته و در مراکز درمانی شاهد هستیم که اغلب افرادی که فوت می کنند، واکسن نزده اند.

وی درخصوص رعایت دستورهای بهداشتی در استان بیان داشت: دستورهای بهداشتی در اداره‌ها ۵۵ درصد، صنایع ۷۵ درصد، نانوایی‌ها ۶۲ درصد، مدارس ۶۵ درصد و بانک‌ها ۵۵ درصد رعایت می‌شود.

قم از هشتم بهمن‌ماه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟