درخواست کمک اوکراین از سازمان ملل


درخواست کمک اوکراین از سازمان ملل

اوکراین، امروز (چهارشنبه) از مجمع عمومی سازمان ملل درخواست کرد تا طرح‌های تهاجمی روسیه را متوقف کند؛ این در حالی است که دبیرکل سازمان ملل متحد به 193 عضو این نهاد هشدار داد که مقیاس و شدت یک درگیری گسترده و جدید، می‌تواند در چندین سال گذشته بی‌سابقه باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مجمع عمومی سازمان ملل نشست سالانه خود با محوریت اوکراین را همزمان با آن تشکیل داد که تنش‌ها به دلیل اتهامات آمریکا مبنی بر استقرار بیش از ۱۵۰ هزار سرباز روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین، تشدید شده‌ است. روسیه تمایل به حمله به اوکراین را رد کرده و واشنگتن و متحدانش را به هیجان و تشنج متهم می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در این نشست گفت: اگر پوتین تصمیم بگیرد که می‌تواند پیشروی کند، هیچ کس نمی‌تواند خارج از گود این بحران بنشیند (و این بحران، دامن همه را خواهد گرفت، اما اکنون) دیپلماسی فعال، پیام‌های سیاسی قوی، تحریم‌های اقتصادی سفت‌وسخت و تقویت اوکراین هنوز می‌تواند روسیه را به رها کردن نقشه‌های تهاجمی‌اش وادار کند.

پس از آنکه روسیه استقلال دو منطقه جدایی طلب دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت و نیروهای خود را تحت عنوان "صلح‌بان" به آنجا اعزام کرد، واشنگتن و متحدانش تحریم‌هایی را علیه مسکو وضع کردند. آمریکا این توجیه روسیه برای اعزام نیروهایش به شرق اوکراین را رد کرده و آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز گفت که این نیروها "حافظ صلح" نخواهند بود.

گوترش همچنین امروز خواستار آتش‌بس و از سرگیری گفت‌وگوها شد.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور