326 معلم با برگزاری آزمون در آموزش و پرورش خراسان شمالی استخدام می‌شوند


326 معلم با برگزاری آزمون در آموزش و پرورش خراسان شمالی استخدام می‌شوند

بجنورد- ایرنا- معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: 326 نیروی جدید به عنوان معلم با برگزاری آزمون استخدامی(از طریق ماده 28) برای مهر سال آینده در استان جذب و بکار گرفته خواهند شد.

حسین توکلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با برگزاری این آزمون، ۱۸۸ آموزگار ابتدایی و ابتدایی استثنایی، ۱۳ دبیر ادبیات، ۱۶ دبیر تربیت بدنی، ۱۱ دبیر ریاضی، ۱۱ دبیر ادبیات و زبان انگلیسی، ۱۴ دبیر معارف اسلامی ، مربی تربیتی مدارس ۱۹ نفر و مابقی در سایر رشته ها هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کد رشته های شغلی مورد نیاز آموزش و پرورش این استان آموزگار ابتدایی است گفت: این آزمون در روز جمعه ۱۶ اردیبهشت سال آینده برگزار می شود و براساس نتایج آن سه برابر ظرفیت سهمیه برای انجام مصاحبه تخصصی در هر رشته معرفی خواهند شد.

وی افزود: هم اکنون این اداره کل ۵۶۰ معلم نیاز دارد که با برگزاری آزمون ۳۲۶ نفر آن تامین می‌شود.

وی گفت: مهم‌ترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش در جذب و استخدام نیروی انسانی تخصصی گرایی و براساس رشته تحصیلی منطبق بررشته شغلی و گذراندن دوره یکساله آموزش در دانشگاه فرهنگیان است.

۱۸۶ هزار و ۶۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟