استاندار خراسان شمالی: شوراها بازوی قدرتمند نظام و دولت هستند


استاندار خراسان شمالی: شوراها بازوی قدرتمند نظام و دولت هستند

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: شوراهای اسلامی شهر، روستا و استان بازوی قدرتمند نظام و دولت هستند و به همین دلیل در مدیریت امور به مسوولان کمک می کنند.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد رضا حسین نژاد روز پنجشنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی خراسان شمالی همچنین اظهار داشت: برگزاری دوره های آموزشی با حضور افراد مسلط و توانمند باید در دستور کار شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار گیرد.

وی گفت: باید به تمامی مصوبات و تصمیمات شوراهای اسلامی استان احترام گذاشت زیرا آنان تبلور مدیریت، برنامه ریزی، تعامل و وفاق در تمامی شهرستان ها هستند.

حسین نژاد با تاکید بر نقش مهم شوراهای اسلامی استان افزود: این شوراها باید در انتقال موضوعات وکمک گرفتن از قوانین و مقررات پیشرو باشند.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه باید سطح اختیارات شوراهای اسلامی استان افزایش یابد گفت : نباید محدوده کاری شوراها فقط مرتبط با حوزه شهر یا روستا باشد و برای افزایش این سطح اختیارات باید نمایندگان مجلس پیگیر تحقق این امر باشند.

حسین نژاد گفت: شوراها باید همچنین شهردار مبتکر و خلاق را انتخاب کنند و کشف چنین فردی باید توسط اعضای شوراها انجام شود زیرا توانمند و با تجربه بودن باید ملاک اصلی انتخاب شهردار باشد.

وی استفاده از افراد مسلط به قوانین و ارتباط تنگاتنگ داشتن با دفتر امور شهری استانداری را لازمه کار اعضای شورای استان دانست.

وی با تاکید بر اینکه قانون گریزی هیچ توجیهی ندارد، گفت : شوراها در سایه وحدت و همدلی و با حضور مردم می توانند موجبات اخذ تصمیمات مهم را فراهم آورند.

بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا و شهر در خراسان شمالی هستند.

براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، خراسان شمالی دارای ۸۶۳ هزار نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آنان در روستاها زندگی می کنند.

این استان از هشت شهرستان، ۲۲ شهر و ۱۹ بخش، ۴۰ دهستان و ۸۶۲ روستای دارای سکنه تشکیل شده‌ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی